„Lucrăm la câteva proiecte pentru Daimler în baza parteneriatului dintre Renault și grupul german însă nu sunt elemente majore. De exemplu, motorul H4 care se fabrică acum la Pitești va fi utilizat și de Daimler pentru modele smart. Va fi produs la uzina de la Mioveni și exportat”, a declarat directorul Renault Technologie Roumanie (RTR).
Motorul H4Bt este cunoscut sub numele comercial Energy TCe 90. Acesta beneficiază de o concepţie inovatoare: este un motor în 3 cilindri, de 900 cm3, supraalimentat şi cu bloc (carterul cilindri) fabricat din aluminiu. Motorul H4Bt va fi cel mai bine plasat pe piaţă în termeni de consum, raport putere/cilindree şi emisii CO2. El echipeaza noile modele Dacia Logan, Sandero şi Sandero Stepway.Pentru producţia acestui nou motor a fost inaugurat un nou departament, organizat în trei ateliere (asamblarea motoarelor, uzinare cartere cilindri şi mentenanţă). Piesele integrate în noul propulsor (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt turnate şi uzinate în cadrul Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia.Datorită cuplului de 135Nm disponibil încă de la turaţii joase (90% disponibil încă de la 1 650 rot/min), acest motor este dinamic, reactiv şi suplu în funcţionare.
În prezent, unele modele Mercedes-Benz, precum Citan și Clasa A, au deja în componență grupuri propulsoare de origine Renault.