Oamenii care sunt obişnuiţi cu luxul şi care pun preţ pe visul pe care îl cumpără odată cu un brand de lux nu renunţă total nici în criză la produsele şi serviciile exclusiviste.

E adevărat, criza de lichidităţi i-a determinat chiar şi pe cei mai extravaganţi clienţi să fie mai strânşi la pungă – majoritatea magazinelor high-end au raportat declinuri de până la 35% în vânzări, în primii doi ani de criză -, dar ce-a fost mai rău pare să fi trecut, de vreme ce industria locală a luxului a avut un 2011 de stagnare sau uşoară creştere.

De exemplu, vânzările din Romînia ale brandului german de accesorii de lux Montblanc au ajuns în 2011 la 1,5 milioane de euro, în creştere comparativ cu 2010, dar departe totuşi de cifra realizată în 2008 (încasări totale de 2,5 milioane de euro).

„Criza a mai tempereat entuziasmul pentru accesorii scumpe (…) Primii doui ani de criză au fost de scădere, a urmat an de creștere comparativ cu anul precedent, dar nu am mai ajuns la nivelul afacerilor din 2008”, explică Rudolf Supan (foto 2), manager regional de distribuţie şi vânzări pentru Montblanc în 14 ţări, inclusiv România.

Brandul german Montblanc este adus în ţară, din 1996, de Conmart Trading Bucharest. Firma a investit 3 milioane de euro în buticul Montblanc din Bucureşti. Compania are în plan o investiţie de încă un milion de euro pentru deschiderea a două noi puncte de vânzare, tot în Capitală. În plus, produsele Montblanc sunt distribuite şi prin reţeaua magazinelor de bijuterii Cellini.

„Cele mai vândute produse sunt instrumentele de scris, cu preţuri între 300 şi 1.200 de euro”, a observat Rudolf Supan.

Brandul internaţional de lux a lansat recent în buticul de pe Victoriei o colecţie inspirată de prinţesa de Monaco şi actriţa Grace Kelly,  considerată a fi una dintre cele mai bine îmbrăcate femei ale tuturor timpurilor. Colecţia omagiu conţine 20 de produse – bijuterii, ceasuri şi instrumente de scris -, încrustate cu safir roz, topaze, diamante sau rubine. Stiloul care poartă numele prinţesei de Monaco costă 3.450 de lei, în timp ce pixul poate fi cumpărat cu 2.530 de lei. Bijuteriile au preţ la cerere.