Mitsubishi este sinonim cu fiabilitatea. Maşinile japonezilor sunt atât de sigure în funcţionare, încât modele fabricate acum mai bine de 40 de ani pot fi văzute, în prezent, pe străzile din anumite ţări africane, unde sunt folosite pe post de taxiuri.

Pe şoselele din ţara noastră circulă peste 22.000 de automobile Mitsubishi, iar unul dintre cele mai populare este Colt, alături de modelele Lancer şi Outlander. Japonezii au decis, anul trecut, să înlocuiască acest model cu Space Star, o maşină total diferită, dar care oferă acelaşi raport calitate/preţ, dotări şi confort. Maşina are un aspect sportiv, graţie unui eleron spate montat deasupra lunetei şi spoilerului din faţă. La interior, Space Star este mai spaţios decât ar putea părea din afară. Atât locurile din faţă, cât şi cele din spate oferă un spaţiu suficient chiar şi pentru persoane mai înalte de 1,90 m.

În ceea ce priveşte materialele folosite, acestea sunt tipice pentru clasa mică – mult plastic, însă cu o textură plăcută. Am simţit lipsa unei cotiere, a unei lămpi în plafon pentru pasagerii din spate şi a unor spaţii de depozitare pe portierele spate. În faţă, în schimb, spaţii de depozitare sunt cu duiumul, în portiere, în torpedou, deasupra acestuia şi în faţa schimbătorului de viteze. Portbagajul oferă un volum util de 235 de litri, mult mai mic decât cel oferit de Dacia Sandero, spre exemplu, care are un volum de 320 de litri, dar chiar şi aşa am reuşit să introducem un cărucior voluminos pentru copii. Mitsubishi Space Star este disponibil în două variante de motorizare 1,0 litri şi 1,2 litri. Noi am testat modelul de 1,2 litri, care era conectat la o transmisie automată de tip CVT (cu variație continuă).

Pe şosea, automobilul este foarte agil şi poţi depăşi foarte uşor viteza legală, cutia schimbând treptele insesizabil. Demarajul este fulminant, deoarece maşina este uşoară, cântărind doar 897 de kg. Acceleraţia de la zero până la 100 km/h se produce în 12,8 secunde.

Puternic, dar economic

Sunetul motorului este uşor nervos în reprizele de accelerare, mai ales dacă pui cutia pe modul sport, însă poate fi şi silenţios, dacă nu apeşi puternic pedala de acceleraţie. Pentru oraş, maşina este ideală, suspensiile amortizează bine şocurile, iar direcţia e foarte bună. La viteze mari sunetul din interior poate fi un pic deranjant, însă maşina nu se adresează celor care fac drumuri lungi şi în afara oraşelor.  Consumul în mediul urban este estimat de producător la 5,5 litri, însă în funcţie de stilul de condus şi de anumite condiţii poţi înregistra un consum sub 5,5 litri aşa cum poţi depăşi fără probleme şi 10 litri/100 km. La finalul testului, consumul a fost de 6,8 litri/100 km, maşina rulând cea mai mare parte a testului în oraş. 

În privinţa dotărilor, modelul testat făcea parte din nivelul de echipare de top, Intense, care include computer de bord, geamuri faţă/spate acţionate electric, servodirecție electrică, volan, reglabil pe înălţime, îmbrăcat în piele, senzor de ploaie şi senzor de lumină, geamuri fumurii (lateral spate şi lunetă), închidere centralizată cu sistem inteligent de operare fără cheie (KOS) şi buton de pornit/oprit motorul, scaune faţă cu încălzire şi aer condiţionat automat.

Legat de siguranţă, Space Star include în echiparea standard, printre altele, şase airbaguri, asistență la frânare, asistență la urcarea în pantă şi sistem de avertizare oprire de urgență.Automobilul are un preţ de pornire de 11.500 de euro şi concurează cu Ford Fiesta, KIA Picanto, Chevrolet Spark, Skoda Citigo, Volkswagen Polo sau Toyota Yaris.