Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Mitsubishi e-Evolution Concept, idee despre viitorul SUV-urilor mărcii nipone

Autor: | | 0 Comentarii | 434 Vizualizari

Prototip tehnic care ilustreaza direcțiile strategice ale unei mărci Mitsubishi Motors reînnoite, conceptul e-Evolution încorporează punctele forte ale unui SUV modern cu propulsia electrică și integrarea compactă a noilor sisteme pentru o experiență de mobilitate conectată.

Bazându-se pe filozofia „Robust şi Ingenios”, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a creat un design distinctiv şi captivant pentru noul concept e-Evolution. SUV-ul complet electric de înaltă performanţă încorporează noua strategie de brand a MMC sub noul slogan global „Drive your Ambition”, o strategie care reflectă o mentalitate aventuroasă şi progresistă spre un design şi un produs inspiraţional, bazată pe SUV-uri inovatoare şi condusă de fuziunea între electrificare şi integrarea sistemelor.

Designul frontal al modelului Mitsubishi e-Evolution Concept este o abordare proaspătă a designului arhetipal Dynamic Shield al MMC. Grila neagră este ascunsă sub sticlă, o aluzie subtilă că această maşină este un vehicul electric de înaltă performanţă. Protejate sub sticlă şi accentuate de linii albastre pentru subliniere, se află camere şi senzori. Aerodinamica a fost îmbunătăţită prin admisii mari de aer sub faruri. Acestea ajută şi la răcirea eficientă a etrierelor pentru frânele electrice. În vedere laterală, designul accentuează personalitatea SUV-ului, cu un profil cu umeri puternici şi o caroserie joasă cu o pantă interioară distinctivă, alături de o linie de caracter orizontală ascuţită şi o gardă la sol ridicată. Consolele spate proiectează agilitate. Stilizarea colţurilor este o aluzie la cuplul puternic pe care cele patru roţi sunt gata să îl aşeze pe asfalt. Înclinarea adâncă a parbrizului şi consolele spate scurte creează silueta unică posibilă doar la un EV. Forma hexagonala din partea din spate se inspiră din capacul roţii de rezervă a SUV-ul tipic, legendarul Pajero, un model distinctiv pentru off-road şi unul din cele mai emblematice capitole ale moştenirii Mitsubishi. Designul stâlpului în C aminteşte de deriva din spate a unui avion cu reacţie. Admisia de aer şi difuzorul care merg de la stâlpul în C spre bara din spate se adaugă la aerodinamică.

Absenţa motorului cu combustie internă de sub capotă a oferit designerilor spaţiul pentru a realiza un cockpit radical. Panoul de instrumente pare că pluteşte în faţa şoferului. Panoul de instrumente adoptă stilul orizontal specific Mitsubishi, cu concentrare pe informaţii deasupra axei şi pe funcţionare în partea de jos. Un ecran plat mare se întinde pe întreaga lăţime a bordului. Acesta afişează condiţiile exterioare, informaţii despre navigaţie şi instruire. Ecranul central este flancat de două alte două mai mici, care arată imagini furnizate de la camerele din faţă şi spate. În situaţii delicate, şoferul va avea o imagine de la cameră pe rotile din faţă, permiţând un grad înalt de precizie în manevrare, nemaivăzut înainte.

 

Mitsubishi e-Evolution Concept foloseşte motoare electrice cu cuplu înalt alimentate de o baterie de ultimă generaţie pentru a furniza performanţa lină şi puternic responsivă care distinge vehiculele EV de cele clasice. Bateria se află sub podeaua vehiculului, oferind un centru de greutate scăzut pentru stabilitate maximă în timpul condusului. Pentru performanţe bune în timpul mersului, sistemul 4WD foloseşte un motor pentru antrenarea roţilor din faţă, completat de un nou sistem Dual Motor Active Yaw Control (AYC – control activ al derivei) care cuplează două motoare din spate printr-o unitate de vectorizare a cuplului controlat electronic. Toate acestea sunt integrate în sistemul unic MMC de control dinamic al vehiculului Super All-Wheel Control (S-AWC). Performanţa de virare şi tracţiune este îmbunătăţită. Frânele conceptului controlează în mod receptiv şi precis forţele de acţionare cu ajutorul etrierelor electrice care înlocuiesc etrierul hidraulic convenţional. Efectele sistemului pot fi resimţite şi evaluate imediat, chiar şi la viteze mici, când forţele gravitaţionale sunt scăzute. Indiferent dacă se merge în oraş, pe autostradă sau pe drumuri şerpuite, vehiculul complet electric permite întotdeauna o manevrare clară şi promptă care oglindeşte cu fidelitate intenţia şoferului.

„Creierul” vehiculului este un sistem de Inteligenţă Artificială (AI) care amplifică capacităţile şoferului. O serie de senzori permit sistemului AI să detecteze instant modificările în condiţiile de pe şosea şi din trafic, precum şi intenţia şoferului. Coordonând în mod unitar intenţia şoferului cu performanţa vehiculului, sistemul asistă şoferi de toate nivelurile. O funcţie specială de instruire permite sistemului AI să transfere cunoştinţe către şofer şi să amplifice discret îndemânarea în timpul condusului. După formarea unei imagini cu privire la nivelul de pricepere al şoferului, sistemul alcătuieşte un program de instruire care oferă sfaturi prin intermediul unui dialog verbal şi a unui ecran mare de pe bord. Drept rezultat, şoferii se pot bucura în scurt timp de un vehicul care se comportă în modul dorit de ei, şi de o experienţă a condusului la un nivel mai ridicat.

Alături de spectaculosul Mitsubishi e-Evolution Concept, compania niponă prezintă la Geneva, în premieră mondială, o nouă generaţie a Mitsubishi Outlander PHEV.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.