Motorul electric al maşinii va fi construit în Germania înainte de a fi expediat la Cowley pentru asamblare. De altfel, şi sistemul de transmisie, care include motorul, cutia de viteze și acumulatorul – va fi asamblat în Germania, urmând să fie fixat la restul mașinii în fabrica din Marea Britanie.

Aproximativ 360.000 de modele MINI sunt realizate în fiecare an, dintre care mai mult de 60% sunt construite la Oxford. BMW a ridicat o fabrică de producție şi în Olanda, pe fondul preocupărilor legate de oportunitatea Marii Britanii de a fi un centru de export după Brexit. Noul model Mini este un hatchback cu 3 uși, proiectat după şablonul autovehiculelor deja construite la uzina din Cowley. Noua mașină urmează să intre în producție în 2019, după ce Marea Britanie părăsește UE.

După estimările vânzărilor făcute până în anul 2025, de producătorul auto german, maşinile electrice Mini reprezintă între 15-25%. Directorul executiv Harald Krueger a declarat că afacerea trebuie să rămână “flexibilă” în ceea ce privește instalațiile de producție, după cele întâmplate de incertitudinea Brexit-ului

Anunțul făcut de directorul BMW, a fost notat ca un “vot de încredere” de către secretarul britanic de afaceri, Greg Clark. Clark s-a întâlnit cu directorul de vânzări și marketing BMW, Ian Robertson, la sediul companiei din München, în ianuarie și martie anul acesta. Cei doi au avut întâlniri şi în Westminster în martie și iunie.