"În general, mă opresc la informaţiile pe care le înţeleg. Niciodată nu am fost prea doritor de informaţii suplimentare, precum cele de tipul aplicaţiilor acestora. Cu cât informaţiile sunt mai bogate, cu atât manipularea poate să fie mai amplă. Şi există un mare risc ca o parte dintre procesatori să dispară de pe piaţă tocmai din cauza acestei informaţii. Ideea unei etichete digitale este foarte generoasă, este chiar perfectă, văzând-o aşa cum a fost concepută şi prezentată de cei de la GS1. În acelaşi timp, există posibilitatea manipulării deciziei consumatorului prin acest tip de etichetă, pentru că există o posibilitate de manipulare care poate fi la un moment dat periculoasă, atât pentru procesatori, cât şi pentru o parte dintre retaileri. Mă refer la acei retaileri de proximitate', a spus Sorin Minea. 

Asociaţia profesională de standardizare GS1 România, în parteneriat cu Guvernul României – Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, a lansat, luni, agregatorul naţional de date de încredere despre produse 'Cumpără Informat'. 

"Există posibilitatea ca o parte dintre produse să dispară tocmai din cauza informaţiei respective, există posibilitatea ca o parte dintre producători să fie învinşi, adică cei mici să fie învinşi de cei mari. Eu sunt deschis, ca preşedinte al Romalimenta, la orice lucru nou, dacă se discută înainte. În acelaşi timp, dacă se va rămâne la o informaţie de tipul celei prezentate, pe o perioadă scurtă cel puţin, informaţia va fi utilă pentru că aşa consumatorul poate să afle lucruri noi. Numai că nu există nici un fel de informaţie legată de calitate. Asta este imposibil, deoarece toţi procesatorii spun că produsul lor este de cea mai bună calitate, ceea ce poate fi o informaţie falsă', a mai spus Minea. 

Catalogul naţional 'Cumpără Informat' este creat prin contribuţia membrilor GS1 (producători, distribuitori, importatori, titulari de marcă) şi se constituie în depozitul de informaţie structurată despre produsele oferite pentru vânzarea cu amănuntul către consumatorii români, garantată de proprietarul de marcă. Informaţiile sunt trecute pe eticheta digitală printr-o declaraţie pe proprie răspundere a producătorului. În prezent, pot accesa informaţiile numai posesorii de telefoane cu sistem de operare android, cei de la GS1 România lucrând la extinderea aplicaţiei şi pentru celelalte sisteme. În prezent, în România există 23 de milioane de SIM-uri active. 

'Oricum, eticheta digitală va fi o informaţie că există produse corecte care sunt sigure din punct de vedere al consumatorului. Sper să creăm o protecţie superioară consumatorului. Toată lumea face lucrurile pentru bani, iar despre cei care spun că o fac pentru alţii, sfatul meu e să vă feriţi de ei. Eu mă gândesc, în primul rând, la sprijinul celor pe care îi reprezint, procesarea şi producţia. Iar ideea este generoasă pentru producţie şi procesare. Cât este de generoasă pentru consumator, ce face consumatorul nu este problema mea. Eu trebuie să îl informez nu corect, ci aşa cum cere legislaţia europeană', a adăugat Sorin Minea. 

Orice dezvoltator de aplicaţii pentru echipamente digitale mobile va avea asigurat acces la date de încredere prin intermediul unei interfeţe automate (API) la categoriile de atribute necesare, specifice acelei aplicaţii.

AGERPRES