Cercetarea va scoate în evidență modul diferit în care evoluează obiceiurile de consum media ale consumatorilor europeni și va sublinia asemănările și deosebirile dintre țări și regiuni.

Mediascope Europe va identifica schimbările survenite în obiceiurile populatiei în ceea ce privește consumul de TV, online, radio, mobile, ziare, dar și în cazul comertului electronic. Mai mult, va include tendința de multi-tasking în consumul de media și evoluția mediului online aflat în plină dezvoltare, inclusiv utilizarea internetului pe mobile, tablete și prin intermediul consolelor de jocuri.
Potrivit președintelui IAB România, Cristi Petriceanu, studiul furnizează advertiserilor și agențiilor informații relevante despre dezvoltarea consumului media, scoțând în evidență realități și tendințe, ca de exemplu, modul în care oamenii foloseau tehnologiile wireless utilizând diverse servicii disponibile online într-un mod mai avansat, astfel încât piețele mai mici sau emergente, pot afla ce le rezervă viitorul apropiat și să fie pregatite pentru mult așteptata explozie a mediului online.  "Era clar că în 2012, România nu mai avea voie sa lipsească de pe harta europeană a Mediascope".

"Prin disponibilitatea acestor categorii de informaţii nu doar că ajutîm marketerii locali să recunoască potenţialul mediului online şi să îşi fundamenteze mai bine strategiile de marketing, ci oferim şi celor din afara ţării ocazia să vadă în România un mediu propice pentru derularea de campanii de comunicare online", a declarat Ioana Anescu, director executiv al IAB România.     

Primele rezultate generale la nivel european ale studiului Mediascope Europe, care vor include şi România, vor fi facute publice în cadrul evenimentului Interact 2012, care va avea loc pe 30 şi 31 Mai la Barcelona. Rezultatele locale în detaliu vor fi prezentate la începutul lunii iunie în cadrul unui eveniment dedicat organizat de IAB România.

Metodologia de realizare a cercetării include un studiu Omnibus și cercetare online, care vor fi folosite în toate țările, totalizând peste 50.000 de interviuri.

Odată cu includerea României în studiu, au mai fost incluse alte 12 pieţe media: Austria, Bulgaria, Croatia, Finlanda, Grecia, Ungaria, Irlanda, Republica Ceha,  Serbia, Slovacia, Slovenia si Ucraina.