Artistii de la inceputul anilor 1.930 erau indemnati de un spirit profund de a conjura soarta, printre altele, prin originalitatea si creativitatea lor. Moda si, in special, la Haute Couture devenise arta in adevaratul sens al cuvantului si a participat din plin la evolutia artistica a acelei epoci.




Creatorii, deveniti apoi veritabile institutii dedicate Elegantei, au lansat un numar de case de moda. E vorba, in primul rand, de Mademoisselle Chanel, care a initiat un stil ce nu se demodeaza si ramane inimitabil, Jean Patou, care intruchipeaza sicul si eleganta, si Elsa Schiaparelli, o rivala cu sarm, delicata si inventiva. In acest spirit al stilului epocii, Longines a lansat, in 1931, cele trei modele care au inspirat colectia din 2004, “Les Elegantes de Longines”.


Potrivit specialistilor de la Galt, prin insasi natura sa, timpul implica schimbari care pot surveni de o maniera cu totul neasteptata. Ceea ce s-a si intamplat in domeniul ceasurilor de mana in anii ‘70, cand ceasurile cu cuart, avand o mare precizie, preturi moderate, dar un aspect care lasa deseori de dorit, au facut ca interesul pentru acest domeniu sa scada considerabil. Ceasurile de mana au inceput sa fie privite ca niste obiecte de folosinta curenta si pana si specialistii refuzau sa le ridice la nivelul unor obiecte de colectie. Numeroase fabrici s-au vazut nevoite sa-si inchida portile sau sa se reprofileze, fabricand ceea ce era cerut in acel moment pe piata. Au ramas insa o serie de manufacturi elvetiene de traditie, care au continuat in domeniul ceasurilor mecanice, pe calea trasata de fondatorii lor.


Tabloul s-a schimbat complet la inceputul anilor ‘80, cand din ce in ce mai multi oameni au inceput sa fie din nou fermecati de tic-tacul, devenit numai pentru un scurt timp desuet. Acestia erau cei care nu reuseau sa se entuziasmeze de precizia infailibila a unui cuart, care oscila intr-o tacere deplina, si care nu simteau nevoia preciziei absolute a noilor veniti. Ceea ce le lipsea erau mecanismele “vii”, realizate cu precizie si cu multa dragoste de catre reprezentanti ai unei profesii care se putea mandri cu o traditie veche de cateva secole. Cata vreme au lipsit pe piata noi modele de ceasuri mecanice, amatorii si-au gasit salvarea in modelele vechi, drept care cronometrele de mana au devenit un domeniu de colectie dintre cele mai serioase. Aceasta a dus la o crestere considerabila a preturilor pentru modele mai rare si, de asemenea, la aparitia primelor mari publicatii, consacrate exclusiv ceasurilor de mana.


Marile manufacturi de ceasuri mecanice au depus eforturi financiare si de imaginatie deosebite si au reusit, intr-un timp relativ scurt, sa realizeze noi modele, cu performante si cu posibilitati superioare in raport cu realizarile din trecut, aceasta si datorita progreselor tehnice din diferite domenii, cum ar fi tehnologia materialelor, calitatea uleiurilor sau constructia asistata de calculator.
IWC Schaffhausen si Societatea Civila pentru Opera si Memoria lui Antoine de Saint