Christian Mardrus nu a oferit alte detalii însă Renault-Nissan a informat că producţia de automobile destinate pieţei din India va fi realizată la uzina de la Chennai. Această uzină este, începând din 2012, şi cartierul general al lui Gérard Detourbet, artizanul programului Dacia, pentru a pregăti o maşină o berlină cu cinci uşi al cărei preţ de cost ar urma să fie de 5.000 de euro.

Mardrus a informat că cei doi parteneri vor să realizeze economii de 3,5 miliarde de euro în 2015 prin punerea în comun a operaţiunilor lor. ‘Avem o convergenţă din ce în ce mai mare în produsele noastre. În 2015 când vom lansa prima maşină low-cost vom realiza economii de peste trei miliarde de euro’, a declarat Mardrus cu ocazia unei vizite în India a directorilor de la Renault-Nissan.

Directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a anunţat că alianţa vizează o cotă de 5% pe piaţa din India la sfârşitul lui 2013 şi speră ca în câţiva ani să ajungă la o cotă de 15%. Potrivit lui Ghosn, piaţa auto din India, ţară cu 1,2 miliarde de locuitori, are un potenţial imens în condiţiile în care există doar 15 automobile la 1.000 de locuitori faţă de 650 în Franţa şi Germania.

Cu toate acestea economia Indiei, a treia mare economie asiatică, înregistrează în ultima perioadă o încetinire semnificativă, care afectează şi piaţa auto. După mai mulţi ani de creşteri de 20-30%, piaţa auto din India a înregistrat în 2012-2013 o scădere de 6,7%, prima sa scădere din ultimii 10 ani. În luna iunie, înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o scădere de 9%, cea de-a opta lună de scădere consecutivă.

Luni constructorul auto japonez Nissan a prezentat la New Delhi noul său model Datsun, o maşină cu un preţ e 400.000 de rupi (6.700 de dolari) care ar urma să permită grupului japonez să intre pe pieţele emergente. Acelaşi model ar urma să fie vândut, începând din 2014, şi în Indonezia, Rusia şi Africa de Sud.