Alți membri ai Congresului au propus creșterea tarifelor pentru mașinile electrice chinezești în încercarea de a limita importurile acestora în Statele Unite.

În luna februarie, administrația de la Casa Albă a anunțat că a demarat o investigație pentru a evalua dacă mașinile electrice chinezești reprezintă o amenințare la adresa securității naționale.

SUA nu mai vrea să importe mașini electrice din China

Senatorul Sherrod Brown a distribuit următorul mesaj pe platforma socială X:

„Nu putem să lăsăm China să își aducă înșelăciunea susținută de guvern în industria auto americană”.

Președintele american Joe Biden a declarat, în luna februarie, că politicile Chinei „ar putea inunda piața noastră industrială cu vehiculele sale care prezintă riscuri pentru securitatea noastră națională” și că el „nu va lăsa asta să se întâmple cât timp este la conducere”.

China ar aduna date prin mașinile conectate la internet

Casa Albă a subliniat că Washingtonul are opțiunea de a impune restricții, notează BBC. Există îngrijorări că tehnologia utilizată în mașinile produse în China ar putea colecta o cantitate semnificativă de date importante despre șoferi și pasageri.

Potrivit instituției, prin mașinile care sunt conectate la internet se „folosesc regulat camerele și senzorii să înregistreze informații detaliate despre infrastructura Statelor Unite; interacționează direct cu infrastructura critică; și pot fi controlate de la distanță”.

China este cel mai mare producător de mașini

China este cel mai mare producător de mașini din lume. Această țară rivalizează cu Japonia pentru titlul de principal exportator de mașini. În timpul unei vizite în China în această săptămână, Janet Yellen, Secretarul Trezoreriei SUA, a avertizat Beijingul că Washingtonul nu va permite repetarea situației din anul 2000, când China a efectuat un volum semnificativ de importuri în Statele Unite.

În replică, Liao Min, viceministrul chinez al finanțelor, și-a exprimat „profunda îngrijorare” cu privire la restricțiile impuse de SUA în domeniile investițiilor și comerțului. El a subliniat că avantajele competitive ale Chinei se bazează pe „dimensiunea pieței, sistemul industrial complet și resursele umane abundente”.

În plus, joi, pe 12 aprilie, cea mai mare companie aeriană din SUA a cerut administrației Biden să oprească aprobările pentru noi zboruri între SUA și China. Într-o scrisoare adresată secretarului de stat Antony Blinken și secretarului de transport Pete Buttigieg, compania a subliniat că politicile „dăunătoare și anti-competiționale” ale Chinei pun industria aeriană din SUA într-o poziție dezavantajoasă.

„În cazul în care creșterea pieței aviatice chineze continuă necontrolată și fără a avea în vedere egalitatea accesului pe piață, zborurile vor continua să fie suspendate către transportatorii chinezi în detrimentul lucrătorilor și întreprinderilor din SUA”, a declarat el.