"Oricine se concentrează exclusiv pe tehnologie nu a înțeles încă felul în care modul de conducere autonom va schimba societatea noastră", a spus Dieter Zetsche, șeful diviziei autoturisme al Mercedes-Benz, în cadrul evenimentului anual desfăşurat la Las Vegas.

"Maşina îşi depăşeşte rolul său ca un simplu mijloc de transport și va deveni în cele din urmă un spațiu de locuit mobil.", spune Zetsche.

Conceptul prezentat de compania germană nu este orientat în jurul ideii de conducere. În schimb, este vorba despre o  demonstraţie de confort. La aproape 5 metri lungime, noul concept Mercedes este aproximativ de lungimea unui SUV Cadillac Escalade, dar nu poate fi catalogat ca fiind o maşină de familie, citim în Los Angeles Times.

În interior, patru persoane stau față în față în scaune stil salon care se rotesc la 30 de grade. Cele două scaune din față se pot roti spre bord şi parbriz în cazul în care conducerea manuală este necesară.

Maşina are un volan care se pliază în tabloul de bord atunci când nu este utilizat. Șase ecrane de afișaj în panoul de bord și în partea din spate oferă informații despre lumea exterioară, redau filme sau programe de divertisment online.

Sistemele autonome ale autovehiculului sunt ghidate de camere stereo, radar și senzori cu ultrasunete. LED-uri din faruri și din grilă sunt aprinse în culoarea albastru dacă autovehiculul este condus în mod autonom şi de culoare albă în cazul în care este pilotat manual.

F 015 este construit din fibra uşoară de carbon, aluminiu și oțel de înaltă rezistență. Din punct de vedere tehnic, vehiculul foloseşte combustibil pe bază de celule de hidrogen reîncărcabil. Are o baterie care se reîncarcă prin parcarea pe o rampă de încărcare, o tehnologie care va ajunge probabil să fie o alternativă pentru vehiculele electrice înainte ca acest concept să ajungă la vânzare. F 015 are, de asemenea, o celulă de combustibil alimentat de rezervoare de hidrogen comprimat.

Te-ar putea interesa și: