Care este cea mai bună mașină electrică din lume. Robert Ader a preluat funcția de director general al Porsche Germania pe 1 mai. Într-un interviu acordat ziarului de afaceri Automobilwoche, el a recunoscut că producția de Taycan a trebuit ajustată pentru a se potrivi cererii mai mici decât se aștepta.
Vânzările au scăzut cu 49% anul trecut, Porsche dând vina pe schimbarea versiunii facelift a mașinilor electrice. El a recunoscut că „mobilitatea electrică avansează, în general, mai lent decât era planificat”. În primul trimestru al anului 2025, livrările au scăzut cu 1% față de aceeași perioadă din 2024, relatează Motor1.com.
Cea mai bună mașină electrică din lume
Ader a negat că Porsche „practic împinge Taycan pe piață” – o acuzație făcută, se pare, de dealerii germani și adusă în discuție în timpul interviului. El a precizat că Taycan nu se descurcă atât de rău pe cât pare și că deține o cotă de 20% din segmentul sedanurilor electrice din Germania.
Tot el a recunoscut că segmentul în sine nu este atât de mare pe cât se aștepta Porsche.
Taycan a primit o actualizare semnificativă în 2024
Taycan a primit o actualizare semnificativă în 2024, dar sedanul electric se apropie de a șasea aniversare. Sarah Razavi, managerul sistemelor de încărcare și energie, a sugerat deja o a doua generație cu o autonomie mai mare. Ea a recunoscut că platforma J1, comună cu Audi E-Tron GT, „are, cu siguranță, unele limitări”, iar bateriile în stare solidă probabil nu vor fi gata la timp.
Urmează confruntarea cu un nou rival de la Mercedes
Înainte ca actualul Taycan să se retragă, acesta va trebui să se confrunte cu un nou rival de la Mercedes.
Conceptul AMG GT XX previzualizează un viitor super sedan electric, care se prefigurează drept un adversar redutabil. Cu toate acestea, ambele mărci germane de lux au renunțat la planurile lor ambițioase privind electricitatea.
”Porsche va continua să producă Panamera cu motoare cu combustie până în anii 2030”, potrivit CEO-ului Oliver Blume.
Între timp, Mercedes-AMG dezvoltă un nou motor V-8 pe care intenționează să-l vândă bine în următorul deceniu.
Tranziția către mașinile electrice va dura mai mult decât s-a crezut
Sunt două companii suficient de mari pentru a-și schimba rapid strategiile și a oferi ceea ce își doresc clienții. Devine din ce în ce mai clar că mașinile cu combustie și vehiculele electrice vor trebui să co-existe timp de mulți ani.
Porsche a acceptat realitatea că tranziția către vehiculele electrice va dura mai mult decât se credea inițial, motiv pentru care ia în considerare versiuni pe benzină ale viitoarelor modele planificate inițial ca fiind exclusiv pentru vehicule electrice.
Cu toate acestea, dotarea următorului Taycan cu un motor cu combustie nu ar avea sens, deoarece s-ar suprapune cu Panamera.