Majoritatea românilor se documentează şi îşi rezervă vacanţa de vară online, iar 44% dintre ei accesează între 2 şi 5 astfel de site-uri pentru a citi recenziile locurilor în care vor să îşi petreacă vacanţa, conform sondajului realizat de platforma HotelGuru.ro.

Cei mai mulţi dintre turiştii români preferă să călătorească vara, iar în topul destinaţiilor preferate se află România, Grecia sau Turcia. Contrar aşteptărilor, vacanţele la vecinii din Bulgaria au scăzut în popularitate, doar 3% dintre respondenţi dorind să meargă într-o vacanţă de vară pe litoralul bulgăresc.

Cu toate acestea, 42% dintre cei care au participat la sondaj spun că merg în vacanţă doar o dată pe an, în timp ce 13% dintre români afirmă că se duc într-un concediu de câte ori găsesc o ofertă specială. Timpul acordat planificării unui sejur este între 1 lună şi 3 luni pentru 29% dintre respondenţi, în timp ce 21% dintre ei afirmă că îşi plănuiesc concediul cu jumătate de an mai devreme.

Pentru călătoriile în afara ţării, avionul reprezintă mijlocul de transport preferat de 46% dintre români, în timp ce 38% spun că preferă să călătorească cu maşina personală. Autocarul nu este atât de popular printre români, doar 15% dintre cei chestionaţi preferând acest mijloc de transport în vacanţă.

Aproximativ 60% dintre români au spus că bugetul alocat pentru o zi de vacanţă în România este între 100 şi 200 de lei de persoană, în timp ce 43% cred că un buget dublu, cuprins între 200 şi 400 de lei de persoană, este suficient pentru o vacanţă în străinătate. În schimb, durata unei vacanţe în România nu diferă de cea a unei vacanţe în străinătate: între 3 şi 6 nopţi.

Pentru jumătate dintre românii care au răspuns la chestionar, atât confortul, cât şi interacţiunea cu oamenii şi cultura locului sunt la fel de importante în alegerea unei destinaţii de vacanţă. Mai mult decât atât, arhitectura locurilor pe care le vizitează este un criteriu foarte important pentru peste 68% dintre românii în alegerea destinaţilor turistice.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.930 de respondenţi din România, care au participat online la completarea chestionarului în perioada 29 iulie – 12 august 2015.

SURSA: Agerpres