Carrefour preia magazinele Cora

Consiliul Concurenţei a avizat tranzacţia dintre Grupul Carrefour și compania Romania Hypermarche SA, cea care operează lanţul de hypermarketuri „Cora” şi magazinele „Cora Urban”.

„În cadrul analizei efectuate de autoritatea de concurenţă, a fost evaluat impactul operaţiunii asupra opţiunilor producătorilor/furnizorilor de produse alimentare şi nealimentar. Astfel, s-a constatat că furnizorii au ca opţiuni pentru plasarea produselor şi celelalte formate de magazine, incluzând reţele locale de supermarketuri, cash&carry, comerţ tradiţional etc. În plus, prezenţa unor competitori importanţi pe această piaţă generează o presiune concurenţială semnificativă. Pentru a nu creşte preţurile pentru consumatori, Carrefour fiind concurat de grupul Schwarz (Kaufland&Lidl), Auchan, Profi, Penny şi Mega Image”, se menţionează într-un comunicat al Consiliului Concurenţei.

Analiza instituției a vizat ariile de captare a consumatorilor din jurul magazinelor Cora. Este vorba despre 10 hipermarketuri în orașele Bucureşti, Bacău, Constanţa, Drobeta Turnu Severin, Cluj Napoca, Ploieşti. În plus, sunt şi 8 magazine de proximitate Cora Urban în Bucureşti şi Chiajna (judeţul Ilfov). Pentru ariile de captare s-a luat în calcul o zonă de până la 10 minute de mers cu maşina în jurul magazinelor. Aceeași zonă a fost luată în calcul și în jurul magazinelor de proximitate.

Nu sunt probleme concurențiale

Se menţionează că instiuția nu a primit observaţii cu privire la potenţiale efecte de limitare sau închidere a pieţei în urma acestei tranzacţii.

Consiliul Concurenţei a constatat că această tranzacţie nu ridică obstacole în calea concurenţei pe piaţa românească. În plus, nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.

Operaţiunea a fost, iniţial, în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt implicate companii care derulează activităţi în mai multe ţări. Având în vedere că piaţa din România este cea mai afectată de afacere, autoritatea română a solicitat să preia cazul. Forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel naţional.

Grupul Carrefour operează în România magazine de vânzare cu amănuntul, sub formă de hipermarketuri (Carrefour), magazine de tip supermarket (Carrefour Market), magazine de proximitate (Carrefour Express) şi magazine de tip discount (Supeco).

Romania Hypermarche face parte din grupul belgian Louis Delhaize, care se ocupă preponderent de comerţul cu amănuntul. În România deţine hipermarketurile „Cora” şi magazinele de proximitate „Cora Urban”.

Decizia autorităţii de concurenţă va fi publicată pe site-ul autorităţii naţionale de concurenţă, după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial.