Grupul francez Bresson a inaugurat primul magazin Bricostore din Romania, situat in imediata apropiere a hipermarketului Carrefour, din Bucuresti. „Am ales Romania pentru ca piata romaneasca este in dezvoltare, ceea ce se vede prin venirea marilor companii internationale, dar si pentru ca exista oportunitatea de a fi primii care intram pe piata in acest sector. Consideram ca piata romaneasca are potential si obiectivul nostru este de a deschide cat mai multe magazine, in Bucuresti si in marile orase cu peste 200.000 de locuitori”, afirma Jean Luc Geber, director Bricostore Romania.
Investitia in acest prim magazin se cifreaza la zece milioane euro, iar domnul Jean Luc Geber estimeaza ca acesta va avea anual o cifra de afaceri estimata la circa zece milioane de euro. Furnizorii sunt in proportie de aproximativ 80% romani.

Majoritatea furnizorilor sunt firme romanesti

Magazinele de „bricolaj” (cum sunt numite in Europa) sau „do-it-yourself” (in SUA si Canada) sunt foarte populare in tarile occidentale si nu au avut pana acum un corespondent direct in Romania. Conceptul Bricostore s-a bucurat de un real succes si in tarile est-europene. Grupul Bresson are cinci magazine Bricostore in Ungaria. Bricostore din Romania seamana cu cele din Ungaria. Se intinde pe 10.000 mp si are zece departamente in care se afla peste 40.000 de articole si servicii conexe. In noul magazin se gasesc la un loc toate uneltele si materialele necesare, atat profesionistilor din constructii, cat si persoanelor particulare care vor sa-si doteze sau infrumuseteze singuri casa.
Aici se pot gasi de la ferastraie si cuie, pana la instalatii de aer conditionat si de climatizare, de la lustre si becuri, pana la gazon, plante naturale si greble pentru intretinerea gradinii. In plus, Bricostore are si departamente de servicii, unde mesterii amatori pot primi consultanta (cum pot sa-si instaleze singuri parchetul pe care-l cumpara din magazin, de exemplu) sau ajutor: decuparea gratuita a placilor de lemn si sticla din care vor sa-si faca singuri rafturi sau mobilier, amestecarea in masini speciale a culorilor, confectionarea de perdele, inchirierea de masini si aparate, inramarea de tablouri, multiplicarea de chei sau livrarea la domiciliu.
Romanii vor invata sa mestereasca, sa „bricoleze”, pentru ca in curand vor fi asaltati de magazine de acest tip. Din vara, Bricostore va avea si un concurent in grupul german Praktiker Bau Und Heimwerkemarte AG, care face parte din concernul Metro. AG. Praktiker Romania s-a infiintat in ianuarie a.c. si si-a propus sa intre cat mai rapid pe piata. Primul magazin Praktiker se va deschide in lunile iunie-iulie in zona Voluntari, tot in Bucuresti, in imediata apropiere a magazinului Metro. Praktiker va avea o suprafata de vanzare de 6.000 mp si o gama de circa 25.000 de produse, de la gresie, tamplarie si vopsea, pana la covoare si flori; va oferi servicii conexe clientilor, iar intrarea va fi libera. „In Romania intentionam sa deschidem un numar de trei magazine in Bucuresti, iar apoi sa ne extindem in orasele mari ale tarii”, declara Cristian Petrescu, manager expansiune Praktiker Romania. Deschiderea fiecarui magazin necesita o investitie de sase milioane de dolari. In prezent, Praktiker cauta furnizori.     

Praktiker

Investitor: Praktiker Bau Und Heimwerkemarte AG
Nume magazin bricolaj: Praktiker
Cifra de afaceri 2000: 5,2 miliarde DM
350 magazine in Europa
Investitie magazin: 6 milioane USD
Suprafata magazin: 6.000 mp
Nr. angajati pe magazin: 100
Nr. produse pe magazin: 25.000

Bricostore

Investitor: La Compagnie Bresson
Nume magazin bricolaj: Bricostore
Grupul mai detine magazinele alimentare Monoprix, magazine de mobilier But si cinci magazine Bricostore in Ungaria
Investitie magazin: 10 milioane euro
Suprafata magazin: 10.000 mp
Nr. angajati pe magazin: 120
Nr. produse pe magazin: 40.000