Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image SRL cu o amendă de 10,08 milioane de lei (aproximativ 2 milioane de euro) pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază. Decizia a fost luată în urma constatării unor neconcordanțe în răspunsul transmis de Mega Image în cadrul unei cercetări de piață efectuate de autoritatea de concurență.

Cererea Mega Image de suspendare a unei amenzi primită de la Consiliul Concurenței, respinsă

În urma investigației, s-a descoperit că lanțul de supermarket-uri a furnizat informații greșite referitoare la prețurile medii săptămânale de achiziție și de vânzare la raft pentru unele produse de bază, cum ar fi uleiul, făina și mălaiul, pentru perioada ianuarie 2021 – februarie 2022.

De exemplu, în cazul uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, a raportat un preț mediu lunar cel mai mic, însă acesta nu se regăsea în magazine la prețul indicat.

Autoritatea de concurență a afirmat că aceste informații inexacte au indus în eroare atât autoritatea de concurență, cât și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a găsi cele mai bune oferte. Mega Image a fost sancționată pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și pentru încălcarea încrederii consumatorilor în informațiile furnizate.

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat atunci Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, potrivit Just News.

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online lansată de Consiliul Concurenței, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de lanțurile de magazine participante. Datele sunt încărcate de comercianții cu amănuntul precum Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image și alții.

Cererea de anulare a deciziei poate fi atacată la instanța supremă

După sancționare, Mega Image a contestat decizia Consiliului Concurenței în instanță. Curtea de Apel București a hotărât în octombrie 2022 să respingă cererea ca neîntemeiată. Compania a atacat soluția cu recurs la instanța supremă.

Însă cererea de suspendare a amenzi a fost respinsă. Instanța arată că „respinge recursul declarat de recurenta-reclamantă Mega Image S.R.L. împotriva Sentinţei nr. 1781 din 18 octombrie 2022 a Curţii de Apel București – Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal, ca nefondat. Definitivă. Pronunţată astăzi, 22 februarie 2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei”.

În plus, instanța a respins și cererea de anulare a deciziei, dar compania poate face recurs la instanța supremă în termen de 15 zile.

„Respinge cererea de chemare în judecată astfel cum a fost modificată ca neîntemeiată. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Cererile de recurs se depun la Curtea de Apel Bucureşti, secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin grefa instanţei, azi, 27.12.2023”, mai arată instanța.