Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

LOVITURĂ pentru cei care au mașini DIESEL și pe BENZINĂ! Dezvăluire BOMBĂ! Noi informații ies la lumină!

Autor: | | -3 Comentarii | 299620 Vizualizari

Dezastru pentru șoferii care au mașini cu motoare diesel și pe benzină în România: Țara noastră se află în Top 10 al ţărilor cu cel mai ridicat nivel al taxelor privind prețul benzinei și al motorinei.

Cuantumul taxelor pe care companiile din România le plătesc în preţul benzinei este de 52% din total tarif, respectiv de 48% la motorină, iar România se află, astfel, în Top 10 al ţărilor cu cel mai ridicat nivel al taxelor pe acest segment, reiese din datele unui studiu de specialitate, dat publicităţii luni.

La nivel european, taxele reprezintă 59% din costul carburanţilor din petrol, comparativ cu 50% media la nivel mondial. Conform cercetării, nivelurile de taxe de la nivel european sunt mai mari decât în alte economii majore, inclusiv din SUA şi Japonia.

Pe plan local, companiile plătesc taxe cu 4% mai mari decât media la nivel mondial, exprimate ca procent din preţul combustibilului, "lucru ce generează un dezavantaj major pentru acestea şi are potenţialul de a încetini creşterea economică", se precizează în studiul realizat de UHY, reţeaua internaţională de experţi în contabilitate şi consultanţă.

Realizatorii explică faptul că, în România, taxele reprezintă în medie 52% din costul preţului benzinei şi 48% din costul preţului motorinei, spre deosebire de media de la nivel mondial de 50%, respectiv 44%.

Ca exemple din alte state, este amintită Marea Britanie, unde taxele urcă până la 60% din costul pentru motorină, în vreme ce în Germania această valoare este de 53% din cost. De asemenea, în Japonia taxele din costul benzinei reprezintă 42% din costul total şi 33% în cazul motorinei, în timp ce în Canada procentajele sunt de 35% pentru benzină şi 32% la motorină. Totodată, în SUA, valoarea taxelor se prezintă astfel: 17% din costul benzinei şi 18% din costul motorinei.

În septembrie 2018, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a propus posibilitatea eliminării supra-accizei la combustibil, după ce, în septembrie 2017, Guvernul a majorat acciza pentru combustibili, măsura generând, însă, venituri mai mici decât se estima.

UHY subliniază că şi preţul gazului petrolier lichefiat (GPL) este mai scump cu 2% în Europa şi cu 6% în România, o alternativă mai ecologică la motorină sau benzină.

 

'Taxele mari la carburanţi afectează aproape toate întreprinderile şi, în cele din urmă, pot împiedica creşterea economică în România. Propunerea lui Eugen Teodorovici de a elimina supra-acciza la combustibili ar putea fi utilă pentru companiile din România. Aşa cum arată şi studiul nostru, acestea deja plătesc în medie costuri mai mari sub formă de taxe din preţul carburanţilor comparativ cu majoritatea concurenţilor lor internaţionali. Pentru orice guvern, taxele pentru motorină şi benzină sunt un instrument cheie menit să reducă emisiile de gaze cu efect de seră şi care poate fi utilizat pentru a finanţa cheltuielile pentru infrastructură. Cu toate acestea, pentru companii, în special pentru întreprinderile mici şi mijlocii (IMM), aceste taxe pot reprezenta un cost operaţional semnificativ, în special în sectoarele retail şi distribuţie. Trebuie să existe un echilibru pentru a ne asigura că aceste costuri şi taxe pentru carburanţi nu devin restrictive. Nivelurile relativ mai scăzute impuse de economiile dezvoltate, precum Canada, comparativ cu competitorii lor internaţionali din Europa sunt o dovadă a faptului că se poate ajunge la un astfel de echilibru", susţine Camelia Dobre, managing partner în cadrul firmei membre UHY, UHY Audit CD în România.

Studiul UHY a luat în calcul taxele şi preţurile carburanţilor din 24 de ţări din întreaga lume, analizând costul benzinei, al motorinei şi GPL/Autogaz şi procentul de preţ care provine din aceste taxe. Franţa a ocupat primul loc în materie de taxe care reprezintă cel mai mare procent din preţul total al benzinei (64%), în timp ce Danemarca s-a clasat pe primul loc în studiul UHY, fiind cea mai costisitoare ţară, cu un cost total pentru un plin de benzină de 160 de dolari.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.