Lovitura finală pentru proprietarii de mașini diesel și cu benzină!

Emisiile ar trebui reduse cu 60% până în 2030, potrivit Comisiei Europene. Astfel, mașinile diesel și cele pe benzină ar putea deveni istorie în 14 ani, conform politico.eu

Amintim că ținta respective era inițial de 37,5%. Totodată, 215.000 de locuri de muncă ar putea fi afectate până în 2030, amintește sursa menționată.

„Tehnologiile vor fi restricționate la o singură opțiune într-un timp prea scurt, fără să fie luate în calcul interesele clienților“, transmite Asociația Germană a Industriei Auto.

Conform asociației, lipsește și evaluarea măsurii respective. De asemenea, această schimbare nu va însemna doar sfârșitul motorului cu ardere internă, ci și sfârșitul hibridului. În Germania, companiile vor investi 150 de miliarde de euro pentru această transformare numai până în 2025. Simultan, în România, rețeaua de stații electrice a crescut cu 75% într-un singur an.

„Restricționarea tehnologiilor la o singură opțiune într-o perioadă atât de scurtă este discutabilă și, în plus, nu ia în considerare în niciun fel interesele consumatorilor”, avertizează  Verband der Automobilindustrie (VDA).

Trecerea la mașini electrice reprezintă o dificultate majoră

Anterior, Institutul de cercetare economică Ifo a avertizat că trecerea de la motoarele cu combustie internă la maşinile electrice alimentate cu baterii va reduce numărului locurilor de muncă din sectorul auto cheie al Germaniei cu o treime.

Conform estimărilor Ifo, aproximativ 613.000 angajaţi germani lucrează în prezent în sectorul maşinilor alimentate cu benzină şi motorină.

„Între 29% şi 36% din această forţă de muncă ar putea fi disponibilizată”, arată rezultatele unui studiu Ifo comandat de Asociaţia industriei auto (VDA).

Chiar dacă aproximativ 86.000 de persoane din cele angajate acum în industria auto se pensionează până în 2025, pe fondul trecerii la mobilitate electrică vor fi pierdute numeroase locuri de muncă, avertizează Ifo, citat de Reuters.

Sursă foto: Dreamstime