Afacerile FCC Construcción în România ar putea stagna în acest an la nivelul din 2009, de 120 milioane de euro, în condiţiile în care subsidiara companiei spaniole de construcţii a finalizat unele proiecte anterioare, iar în 2010 nu a contractat altele noi.

„Am avut afaceri de 120 milioane de euro în 2009, iar în acest an estimăm că vom înregistra un nivel similar, în condiţiile în care am finalizat proiecte anterioare şi nu au fost organizate licitaţii noi”, a declarat directorul general al subsidiarei din România a FCC Construcción, Sébastien Picaut.

Compania a finalizat anul trecut patru contracte, care au prevăzut reabilitarea a peste 150 kilometri de drumuri, iar în prezent lucrează, în diferite consorţii, la tronsonul Mogoşoaia şi Otopeni al centurii Capitalei, segmentul de autostradă Timişoara – Arad, centura Aradului, centura Constanţei şi pasajul Basarab din Bucureşti.

Contracte de minim 30 mil. euro

FCC are semnat şi un contract de reabilitare de drumuri, pe segmentul Dej – Baia Mare, dar proiectul nu a fost pornit din cauza lipsei finanţării. Compania spaniolă este implicată şi în construcţia podului de peste Dunăre, dintre Calafat şi Vidin, prin filiala din Bulgaria.

„În acest an nu am semnat alte contracte de infrastructură, şi aşteptăm ca autorităţile să scoată la licitaţie proiecte noi. Nu ne uităm la lucrări mici, ci dorim să contractăm proiecte de minim 30 de milioane de euro”, a precizat Picaut.

Reprezentantul constructorului susţine că unul din factorii principali ai revenirii pieţei construcţiilor din România este atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii.

„Piaţa românească de profil se schimbă foarte rapid. Când am început noi, în 2005, piaţa era săracă în resurse şi avea un control al calităţii scăzut. În acest moment România se aliniază încet-încet standardelor europene”, a afirmat reprezentantul FCC.

Pe de altă parte, Picaut susţine că în România este nevoie de o lege clară a exproprierilor, iar procedurile administrative trebuie simplificate.

FCC Construcción, cel mai mare constructor din Spania în 2009, este controlat de grupul spaniol FCC, prezent în România şi prin subsidara Alpine.

SURSA: Mediafax