Primele 3 amenințări la adresa forței de muncă în raport cu dezvoltarea businessului sunt considerate, în această ordine, schimbările legislative, lipsa talentelor și infracțiunile cibernetice.

Un procent de 67% dintre liderii Europei Centrale şi de Est vor să îşi concentreze mai mult atenţia pe clienţi şi mai puţin pe angajaţi. La polul opus, 43% dintre lideri doresc să acorde mai multă atenție angajaților în 2018 față de anul trecut.

Indicele global de Încredere Worldcom este de 26.4 (din 100), demonstrând o încredere moderată a liderilor de a reuși să crească productivitatea prin stimularea angajaților; în regiunea din care face parte România, valoarea indicelui este 19.7.

“Când citești cu atenție rezultatele, observi mai multe contradicții și inconsistențe care denotă o anumită incertitudine globală”, spune Todd Lynch, Managing Director Worldcom Public Relations Group.

“Cum stimularea angajaților este fundamentală în furnizarea unei experiențe foarte bune de client, raportul sugerează că încrederea liderilor în propria abilitate de a-și satisface clienții scade pe măsură ce “aleargă” după cei mai buni angajați. O combinație de răspunsuri relevate de acest studiu plasează, așadar, angajatul în mijlocul problemelor din mediul de business, mai mult în 2018 ca niciodată. E cu adevărat anul angajatului!”

“Nicăieri nu e mai acută problema găsirii angajaților potriviți decât la tine acasă. Studiul pare să demonstreze că liderii din această parte a Europei s-ar plasa mai nou într-un proces de căutare latentă, pasivă, concentrându-se pe client și experiența oferită acestuia, ca motor principal în business. Mai îngrijorător mi se pare valoarea raportului dintre calitatea angajaților și felul în care îți poți susține planul de business: dacă doar 4% dintre CEO/CMO cred că pot reuși ce și-au propus – asta deschide perspectiva unei analize mai profunde, care să includă și alți factori ce influențează predictibilitatea în afaceri. Este un studiu la care s-a muncit mult în Worldcom și care sper să ajute elita businessului românesc să vadă mai clar unde ne plasăm, comparându-ne problemele cu liderii globali”, a declarat Rareș Petrișor, General Manager, Worldcom PR Group în România.