În paralel cu prioritatea reprezentată de vânzarea bunurilor recuperate în urma creditelor neperformante și minimizarea pierderilor, companiile de leasing se orientează tot mai vizibil către finanțarea de bunuri, în special echipamente, pentru sectoare de nișă.
„A crescut interesul pentru echipamentele dedicate industriei energetice, în special pentru energia eoliană și solară, pentru industria chimică și petrochimică, zona medicală, mai exact finanțarea cabinetelor medicale individuale, ca și pentru industria alimentară și zona transporturilor feroviare“, declară, pentru Capital, Adriana Ahciarliu, secretar general al Asociației Societăților Financiare – ALB România. Se caută, de asemenea, soluții noi de finanțare pentru sectorul agricol, ca și cofinanțări, alături de alte produse de finanțare, precum fondurile europene.
„Pentru industria de prelucrare a lemnului și industria tipografică a existat un interes constant în ultimii doi ani. Finanțările pentru sectorul construcțiilor au scăzut la jumătate în 2010, comparativ cu 2009“, continuă aceasta.
În cazul Raiffeisen Leasing, volumul așa-numitului segment „new business“ se va concentra pe sectoarele de echipamente medicale, infrastructură şi agricultură.
„Credem că finanțarea echipamentelor ar accelera ieșirea din criză a României“, afirmă Felix Daniliuc, director general al companiei. Raiffeisen Leasing a înregistrat un profit net de aproape 900.000 de euro în 2010, când valoarea totală finanțată a bunurilor a fost de 53 milioane de euro, de cinci ori mai mare decât cea din 2009. „În primul trimestru din 2011, valoarea finanțărilor noi este mai mare decât cea din perioada similară a anului trecut“, subliniază reprezentanții companiei.
Impuls Leasing se va concentra, anul acesta, pe finanțarea achiziției de camioane și echipamente agricole, continuând însă și cu acordarea de finanțări auto. „Avem produse diferențiate pentru clienți persoane fizice și juridice, dar și produse dedicate agricultorilor. De altfel, încercăm să oferim produse cât mai specifice fiecărei categorii de clienți, rate trimestriale, semestriale, dobândă variabilă sau dobândă fixă“, afirmă reprezentanții companiei.
Cine se așteaptă la creșteri în 2011
Pentru clienții care doresc să schimbe mașina veche cu una nouă, Impuls Leasing lansează, din luna aprilie, produsul Leasing Buy Back. Prin intermediul acestuia, orice client poate obține finanțare indiferent de marca mașinii, mașina veche fiind constituită drept avans pentru cea nouă. Sunt acceptate autoturisme cu motorizare minimum Euro 3, înmatriculate în România. Autoturismele predate în contul avansului vor avea o vechime de maximum șapte ani și trebuie să aibă minimum două chei/cartele de acces.
„În primul trimestru al acestui an, am  acordat finanțări în valoare de aproximativ 24 milioane de euro (date preliminare), iar pentru întreg anul 2011, ne-am bugetat o creștere de 35% față de anul anterior“, afirmă reprezentanții companiei. În 2010, Impuls Leasing a acordat finanțări noi în valoare de 57 milioane de euro, după ce în 2009 acestea s-au situat la 84 milioane de euro.
„În 2011, motoarele vor fi ambalate mai mult spre partea de înnoire de portofoliu, dar fără a scăpa din vedere stabilitatea și sănătatea celui existent. Nu avem industrii preferate, vom finanța toate categoriile de clienți la care putem să aducem plusvaloare printr-o soluție financiară potrivită momentului“, afirmă și reprezentanții BT Leasing. În primul trimestru al acestui an, compania a finanțat bunuri în valoare de 7,1 milioane euro, în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut. Volumul finanțărilor noi acordate în 2010 a fost de 24,87 milioane de euro, comparativ cu 10,55 milioane de euro în 2009.
„Pentru 2011, ne propunem să ne menținem în tendințele pieței de leasing, care după o perioadă mai lungă de scădere se va stabiliza și chiar va înregistra o creștere ușoară“, susține Titus Nicoară, director general al BT Leasing.
La rândul său, Porsche Leasing a finanțat, în primele trei luni ale anului în curs, contracte noi în valoare de 23,7 milioane euro, cu circa 43% mai mult decât în aceeași perioadă din 2010. Reprezentanții companiei susțin că rezultatele s-au datorat în mod special lansării produsului Perfect Leasing. La nivelul pieței de leasing, finanțările pentru autovehicule au totalizat 712 milioane de euro în 2010, conform datelor ALB, în scădere cu 12% față de 2009, când deja scăzuseră cu 76% comparativ cu 2008.

Te-ar putea interesa și: