Pistele şi căile de rulare de pe Aeroportul Otopeni, principala poartă aeriană de intrare în România, arată ca după bombardament în urma îngheţului şi dezgheţului. Pe anumite porţiuni, sub stratul foarte subţire de asfalt s-a infiltrat apa. Mai multe imagini au fost surprinse, la începutul săptămânii trecute, la Aeroportul Otopeni. Mai mult, şefii CNAB ştiu de aceste gropi, atât pe pistă, cât şi pe căile de rulare.

Conform unei note interne de informare a conducerii CNAB, Direcţia Operaţiuni Aeroportuare şi Întreţinere Infrastructură precizeză că există mai multe zone deteriorate, pentru care specialiştii au hotărât remedierea provizorie.

Chiar dacă a trecut o săptămână de la primele semnale că pistele sunt pline de gropi, conducerea CNAB nu a luat nici o măsură. Mai exact, Tehnic Asist, firma care ar trebui să refacă şi să întreţină pistele de pe aeroportul Otopeni nu a primit nici o comandă de reparare a gropilor de pe piste din partea conducerii CNAB, Direcţia Operaţiuni Aeroportuare şi Întreţinere Infrastructură.

Anul trecut, firma Tehnic Asist a realizat reparaţii pe anumite porţiuni din pista de decolare şi aterizare numărul 1, lucrări care nu au primit niciun fel de garanţie.

Şova: Pistele aeroportului Otopeni sunt verificate zilnic de specialişti

Prezent la Conferinţa Transporturi şi Infrastructură, organizată de revista Capital, ministrul Transporturilor, Lucian Şova a precizat că pistele Aeroportului Otopeni sunt auditate şi verificate zilnic de Autoritatea Aeronautică Civilă, de specialişti care îşi asumă responsabilitatea privind utilizarea lor şi cred că în cazul în care aceste piste ar fi inadecvate utilizării ar fi închise. “Presupun că există unele disfuncţionalităţi, ştim din cultura publică faptul că ar trebui şi urmează a fi reabilitate întâi una din piste, apoi cealaltă să intre în reparaţie capitală. Eu am credinţa că, dacă aceste piste ar fi inadecvate utilizării, ar fi închise, pentru că altfel cred că aţi acuza de incompetenţă, ca să nu spun de mai mult, pe cei care le evaluează zilnic, călcând pe ele”, explica ministrul Şova.

 

Şeful TAROM s-a plâns de infrastructura de pe Otopeni

În urmă cu circa o săptămână, directorul Tarom, Werner Wolff declara, la Timişoara, că este nevoie de o investiţie pe Aeroportul Otopeni unde calea de rulare este plină cu gropi care taie roţile aeronavelor.  „Infrastructura aeroportuară nu ţine de noi. La Otopeni este nevoie de o investiţie masivă în căile de rulare şi cred că trebuie să ne schimbăm şi noi acolo modul în care vin pasagerii. Sincer, mie nu îmi place că pasagerii de pe intern sunt lăsaţi undeva în câmp şi duşi cu autobuzele, este o chestiune care ţine de civilizaţie şi de o posibilitate de a-i primi. Cu siguranţă că lucrurile se vor schimba, deoarece există un proiect la nivel de minister, la nivel de aeroport, din câte ştiu eu. Pe noi ne încurcă, cât de cât, gropile din calea de rulare şi care ne taie roţile şi pe care le schimbăm într-un mod halucinant. Sunt costuri masive. Nu crează nesiguranţă pasagerilor, însă important este să ne ridicăm la nivel european, daca tot dorim să fim în Europa, atunci să fim europeni. (…) Nu îmi permit să spun că la Otopeni este cea mai proastă pistă, dar e una din pistele care trebuie refăcută”, preciza Werner Wolff.