Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

KIA Ceed: Al treilea asalt al redutei europene

Autor: | | 2 Comentarii | 3375 Vizualizari

Ajuns la a treia generație, modelul KIA Ceed își pune în valoare maturitatea lovind puternic în zone dominate de concurenți europeni mult mai cunoscuți din segmentul compact. Manevrabilitatea, spațiul interior, sistemele de asistență și conectivitatea pun noul vehicul alături de concurenții din liga mare a clasei.

Clasa compactă din Europa duce lupte grele pentru a supravieţui „SUV-izării”, iar producătorii fac tot ce le stă în puteri să păstreze acest segment peste pragul de 3 milioane de unităţi, însă estimările analiştilor nu le dau mari speranţe. Conform LMC Automotive, vânzările de autoturisme de clasă C vor scădea în acest an cu circa 100.000 de unităţi, pentru ca, până în 2023 să coboare de la 3 milioane la nu mai mult de 2,5 milioane de unităţi. În încercarea de a susţine vânzările, producătorii caută noi soluţii de design şi echipare, iar exemplul KIA este cât se poate de relevant. Astfel, în privinţa noului Ceed, KIA a renunţat la caroseria cu trei uşi – ca şi colega de grup, Hyundai, pentru i30 – păstrând în portofoliu variantele hatchback şi break. La acestea se va adăuga, după cum au anunţat oficialii KIA chiar în timpul testului internaţional al modelului Ceed, un shooting-brake. Există chiar şi zvonuri, neconfirmate deocamdată, despre un crossover având la bază compacta produsă la Žilina.

 

Și, dacă tot vorbim despre locul în care este produs modelul Ceed, trebuie adăugat că, odată cu această a treia generaţie a fost schimbat şi numele vehiculului – de la cee`d la Ceed – tocmai pentru a reflecta cât mai clar aparteneţa modelului la „Bătrânul Continent”. Prin urmare, cee’d devine Ceed, consolidând astfel reputaţia unui autoturism pentru Comunitatea Europeană, cu Design European (Community of Europe, with European Design). Ca şi predecesorii săi, noul model a fost desenat, proiectat şi dezvoltat la centrul de design şi cercetare-dezvoltare din Frankfurt, iar producţia a fost alocată uzinei slovace din Žilina.

Modificări substanţiale

 

Noul Ceed se distanţează net de predecesorul său printr-un design mai sportiv şi mai puternic, urmând caracteristicile modelului Stinger. Cu o înălţime mai redusă, mai lat şi cu partea din spate mai lungă decât a modelului pe care îl înlocuieşte, noul Ceed are o silueta posterioară ce denotă un spirit atletic mai matur. Liniile drepte înlocuiesc muchiile rotunjite ale predecesorului său, partea frontală a maşinii evoluând cu o grilă mai largă de tip „nas-de-tigru“ şi fante pentru admisia aerului poziţionate mai jos. Noul model dispune în dotarea standard de lumini de zi cu tehnologie LED, de tip „ice cube”, care aduc aminte de aspectul modelelor anterioare GT şi GT-Line. Din profil, liniile drepte măresc vizual lungimea capotei şi dau maşinii o poziţie „mai verticală”. Noul model are un pilon C mai larg, devenit semn distinctiv al designului Kia în ultimii ani. Acest lucru oferă liniei superioare a ferestrei un aspect nou în formă de semilună. În spate, noile lumini de zi cu tehnologie LED oferă vehiculului o vizibilitate mai bună pe drum. Liniile drepte şi eleronul de pe hayon oferă noului Ceed un aspect general mai stabil. Construit pe platforma „K2” dezvoltată de Kia, noul Ceed este mai lat cu 20 mm şi cu 23 mm mai scund decât modelul anterior. Ampatamentul rămâne la fel - de 2.650 mm - dar consolele şi-au schimbat dimensiunile. Noua platformă suportă o încărcătură mai mare, având o capacitate de depozitare de 395 litri, dar şi un spaţiu interior mai generos.

În interior – acolo unde se remarcă o calitate crescută a materialelor - KIA Ceed este mai ergonomic ca niciodată. Planşa de bord este divizată într-o zonă superioară - care conţine sistemul de infotainment „plutitor”, sensibil la atingere - şi o zonă inferioară care adăposteşte panoul de control pentru sistemul audio şi ventilaţie. Consola centrală este orientată uşor către şofer, pentru uşurinţă în accesarea comenzilor.

 

Dinamică surprinzătoare

Pentru a putea concura de la egal la egal cu vârful ierarhiei clasei compacte – Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane – noul Ceed a dezvăluit în timpul testului internaţional din Portugalia, desfăşurat la sfârşitul lunii iunie, un comportament rutier peste aşteptări. Pe lângă stabilitatea demnă de o clasă superioară pusă în evidenţă pe circuitul de la Portimao, dar şi pe şoselele pline de viraje din jurul oraşului Faro, Ceed şi-a arătat latura high-tech. Pentru prima dată disponbil pe un vehicul Kia vândut în Europa, sistemul de asistenţă la păstrarea benzii de rulare, o tehnologie autonomă de nivel 2, urmăreşte vehiculele aflate în faţa maşinii şi identifică spaţiile adecvate disponibile pe celelalte benzi de rulare pentru a se deplasa în siguranţă către ele. Pe lângă cele şapte airbag-uri oferite în dotarea standard, tehnologiile de siguranţă includ sistemul de asistenţă pentru faza lungă, sistemul de avertizare privind atenţia şoferului, sistemul de asistenţă la păstrarea benzii de rulare şi de atenţionare la posibilele coliziuni frontale. Pachetul opţional ECO oferă sistemul Active Air Flap, care închide şi deschide fantele de aer în funcţie de cerinţele sistemului de răcire, ajutând la îmbunătăţirea eficienţei aerodinamice a maşinii şi la creşterea economiei de combustibil.  Pachetul ECO dispune, de asemenea, de panouri aerodinamice sub şasiu care ajută la circulaţia fluxului de aer pe sub autovehicul dar şi de cauciucuri Michelin cu rezistenţă redusă la rulare.

Preţurile KIA Ceed încep de la 16.751 euro (1.0 T-Gdi, Best) şi urcă până la 21.777 euro (1.6 DSL, HP, Star), însă importatorul a anunţat un discount de 1.500 de euro, indiferent de versiune, valabil până la 15 august.

Caracteristici tehnice KIA Ceed

Motor                                           1.4 T-GDI

Capacitate cilindrică                1.353 cmc

 

Putere                                          140 CP

Combustibil                                benzină

Viteza maximă                          205 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h         9,2 sec.

Consum mediu                         5,5 l/100 km

Emisii CO2                                   125 g/km

Preţ                                               18.992 euro

(Acest articol a fost publicat în numărul 27 al revistei Capital, disponibil la chioşcuri în săptămâna 9 - 15 iulie 2018)

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.