Decât două burse mici, slabe și vulnerabile mai bine una puternică și capabilă să atragă atenția companiilor interne și internaționale, care să-i permită să devină un competitor credibil în fața celor regionale, e de părere Irina Schrotter.
”Sper ca BVB să aibă înțelepciunea să înțeleagă că ar fi bine să discutăm o unificare și, apoi, o strategie comună de a dezvolta cifrele pe piețele externe… decât să-și consume energia în a-și conserva avantajele pe care le are în acest moment pe piața de capital, avantaje care sunt de moment și care pot oricând să dispară”, susține designerul de modă.
Irina Schrotter consideră că nu este corect ca orice privatizare a unei întreprinderi de stat, dacă se face pe bursă, ”să se facă  de la sine înțeles pe Bursa de la București. ”Mie mi se pare inechitate absolută. Atâta timp cât există mai multe burse, toate trebuie tratate egal și trebuie făcute oferte fiecăreia”. Schrotter aduce în discuție eșecul ofertei OMV Petrom. ”Cred că dacă operațiunea de listare de vânzare a Petrom nu ar fi fost, din start, făcută cu BVB și s-ar fi făcut un concurs între cele două burse nu ne-am fi confruntat cu un eșec”.
Încă dinainte să devină acționar la SIBEX, Irina Schrotter investea pe piețele de capital, „nu mult, câteva sute de mii de euro, dar care dădeau randamente mai bune decât dacă banii ar fi fost ținuți în bănci“. În România pariază, de obicei, pe acțiuni, iar pe bursele internaționale este atentă la tot ce înseamnă ecologie și energie verde. „Zona asta e viitorul pe bursă. Cu siguranță, din zona asta va ieși produsul care va avea impactul computerului acum 30 de ani“.
Aflați din numărul din această săptămână al revistei Capital că Irina Schrotter mai defilează și pe podiumul imobiliarelor – alt domeniu foarte la modă, de altfel, înainte de criză.