Veniturile Facebook s-au situat la 2,5 miliarde de dolari în primul trimestru al anului trecut, iar profitul net a fost de 642 milioane de dolari.

Publicitatea a generat venituri în valoare de 3,32 miliarde de dolari, în urcare cu 46% faţă de primele trei luni din 2014, se arată în raportul financiar publicat de compania americană.

Numărul utilizatorilor activi lunar a crescut cu 13%, la 1,44 miliarde, 87% dintre aceştia accesând servicul de pe smartphone-uri sau alte aparate mobile.

Astfel, veniturile generate de publicitatea de device-uri mobile au reprezentat 73% din veniturile totale din publicitate. În primul trimestru al anului trecut, publicitatea pe platforme mobile a însemnat 59% din veniturile totale din publicitate.

Cheltuielile operaţionale au crescut cu 83% în primul trimestru, la 2,6 miliarde dolari, comparativ cu acelaşi interval din 2014, în condiţiile în care costurile pentru cercetare şi dezvoltare au urcat cu 133%.

Facebook a anunţat anterior că va creşte nivelul invetiţiilor în acest an, pentru a încerca să extindă mai multe dintre produsele deţinute, cum ar fi serviciul de mesagerie WhatsApp, serviciul de photo-sharig Instagram şi producătorul de dispozitive pentru realitate virtuală Oculus.

Profitul net al Facebook aproape s-a dublat anul trecut în comparaţie cu 2013, ajungând la 2,9 miliarde de dolari, în timp ce veniturile au urcat cu 58%, la 12,46 de miliarde de dolari, datorită creşterii publicităţii pe platformele mobile.