„Contractul individual de muncă nu ar mai trebui să fie subordonat celor pe ramură sau la nivel național, pentru că atunci când angajezi, vorbești și negociezi direct cu candidatul”, spune Shachar Shaine, membru în board-ul CIS. Argumentul acestuia este că, de pildă, majoritatea contractelor de ramură au fost redactate în 2008 și conțin adesea obligativitatea acordării de sporuri către angajați, sporuri care în actualele condiții economice sunt mai degrabă cinice.
„Acum, rata de șomaj nu mai e 3,7%, ca în 2008, ci 8%, nu te mai poți ghida după reguli impuse în total alte condiții economice”.
Propunerile CIS merg pe trei direcții. Prima dintre ele este deja clasică: flexibilitatea, presupunând sporirea ușurinței cu care un companiile pot face angajări și disponibilizări, „fără să se teamă că, în momentul în care au recrutat în exces, trebuie să rămână cu prea mulți oameni pe statele de plată.”
Ar trebui, în acest sens, ca  firmele cu activitate serioasă în perioada de vară, dar care iarna, de pildă, își diminuează capacitatea de producție (exemplul dat de reprezentanții CIS este al producătorilor de înghețată) să aibă voie să impună angajaților un program prelungit vara (de 60 de ore), iar iarna, unul redus, de 30 de ore, și să-i plătească în conformitate cu acest timp de lucru.
Cea de-a doua are în vedere competitivitatea, în sensul în care „oricât de dificilă e piața românească, avem această șansă cu exporturile, care, credem noi, vor crește în 2011 cu circa 10%. Trebuie să atragem, deci, tot mai multe companii străine care să-și deschidă unități de producție aici”. Iar cea de-a treia este, cum altfel, scoaterea pieței negre a muncii la suprafață. Potrivit calculelor CIS, crearea a 10.000 de locuri de muncă cu salariu mediu pe economie ar însemna încasări suplimentare la bugetul de stat de 84 de milioane de lei pe ani. Aceasta, în condițiile în care România are 4,2 milioane de angajați cu forme legale și, potrivit unor studii recente, 1,6 milioane de persoane care lucrează fără contract de muncă.  
Una dintre principalele doleanțe ale CIS are legătură cu impunerea criteriilor de performanță în legislația autohtonă a muncii. „În momentul de față, legislația noastră asimilează performanța educației, plata se face în funcție de numărul de școli absolvite și, evident, de criteriile sociale. Nu putem concedia un om neperformant, dar cu vechime, și suntem, în schimb, obligați ca, în cazul disponibilizăruilor să renunțăm la cei cu vechime mică, indiferent de cât de performanți sunt aceștia”, spune Doina Ciomag, directorul executiv al CIS.
„Credem că orice întârziere în a crea condiții mai bune pentru piața de forță de muncă înseamnă, de fapt, pierderea de slujbe și de venituri la buget. Calculele noastre arată că, doar prin adoptarea unor reglementări mai flexibile, se pot crea aproape 90.000 de locuri de muncă pe termen scurt. ”