Intel, cel mai mare producător de cipuri din lume, a alcatuit o echipă de cercetători care este formată atât din specialişti în crearea de interfeţe cât şi specialişti în ştiinţe sociale cu scopul de a crea următoarea generaţie de aplicaţii pentru utilizatori.

În cadrul evenimentului anual de cercetare [email protected] organizat de Intel Labs, Justin Rattner, Intel Corporation Chief Technology Officer, a anunţat înfiinţarea unei noi divizii de cercetare numită „Interaction and Experience Research”, ce se va concentra pe definirea unor experienţe noi pentru utilizatori şi a unor noi platforme de computing.

Rattner a mai declarat că divizia nou înfiinţată va fi condusă de către Genevieve Bell, Intel Fellow, care de mai bine de zece ani este principala susţinătoare a design-urilor ce au în centru utilizatorii.

„Chipurile Intel şi Internetul au ajuns acum în televizoare, set-top-uri, dispozitive handheld, automobile, echipamente de semnalizare şi multe altele. Centrul IXT, „Interaction and Experience Research,” va transforma 15 ani de cercetare în moduri în care oamenii pot folosi, refolosi şi refuza noi tehnologii de informare şi comunicare. Cercetători care activează în domenii precum ştiinţa socială, design şi interacţiunea om-calculator vor continua misiunea de a pune întrebări despre cum oamenii vor valorifica noile tehnologii şi ce nu vor să schimbe la echipamentele pe care le au deja. Aceste informaţii vor fi alăturate unui proces intens de cercetare tehnologică pentru a forma următoarea generaţie de interfeţe dedicate utilizatorilor, interacţiunii cu utilizatorii şi schimbărilor în conţinutul media şi a modelului de consum”, spune Bell.

Următoare generaţie de tehnologii

Intel Labs oferă deja o atenţie sporită următoarei generaţii de tehnologii ce se bazează pe ceea ce experimentează utilizatorul. Cercetările recente legate de context şi locaţie au generat o serie de informaţii şi de posibilităţi tehnologice. Un exemplu ar fi ideea că dispozitivele vor conştientiza spaţiul înconjurător, vor comunica între ele şi îşi vor schimba comportamentul sau vor acţiona bazându-se pe informaţiile primite din mediul extern.

Un proiect deosebit ce a fost prezentat în cadrul evenimentului are la bază un nou val de relaţionare socială ce oferă posibilitatea de a monitoriza activităţi curente şi capacitatea de a le afişa în timp real şi direct către prietenii sau membrii familiei aflaţi în reţea. Cercetarea demonstrează cum posibilitatea de conştientizare a mediului cu ajutorul unor senzori integraţi poate conduce la experienţe complet noi precum „Shadow Avatar” şi „Socially Augmented Reality”.

Computer care poate citi gândurile utilizatorilor

Cercetătorii au prezentat de asemenea un senzor low-cost experimental care ar putea schimba felul în care utilizatorii pot regla consumul de energie în propria casă. Atunci când acel echipament este folosit împreună cu un dispozitiv de tip home information display, acesta va monitoriza nivelul de consum şi va recomanda soluţii pentru a spori eficienţa.

Senzorul trebuie doar să fie conectat la reţeaua electrică a casei pentru a măsura instantaneu şi pentru a raporta wireless nivelul de consum al fiecărui dispozitiv în parte. Această tehnologie formează inima unui sistem personal de gestionare a energiei ce poate conduce către o schimbare importantă în felul în care reţeaua electrică se comportă, precum şi către realizarea unor economisiri consistente de energie.

Altă tehnologie prezentată la eveniment schimbă felul în care utilizatorul interacţionează cu tehnologia. De exemplu, au fost prezentate cercetări ce folosesc proiecţii şi camere 3D pentru a ilumina suprafeţe, afişând butoane, ferestre, imagini şi filme pe mese sau alte spaţii plate. Sistemul video este capabil să recunoască obiecte şi gesturi ale mâinilor, transformând suprafeţe de uz casnic precum mese de bucătărie, mese de cafea sau bănci de şcoală în portale interactive pentru dispozitive şi Internet. De asemenea, a fost prezentat şi un exemplu mai futuristic, un computer care ar putea citi gândurile utilizatorilor, eliminând în totalitate nevoia de a tasta.     

SURSA: Intel