Toate persoanele care au bani şi card la bancă trebuie să fie extrem de atenţi, pentru a nu cădea în plasa escrocilor, care le pot goli conturile într-o clipită.

Metoda prin care escrocii te lasă fără bani în cont în doar câteva minute! Nu este de joacă

Un astfel de caz a avut loc în Italia, unde o femeie s-a trezit cu 13.500 de euro lipsă din cont după o simplă convorbire telefonică.

Femeia a fost sunată de un escroc care a pretins că este un angajat al Poştei italiene şi a păcălit-o să îi ofere toate datele contului ei bancar.

Imediat după această convorbire, victima s-a trezit fără 13.500 de euro în cont, iar tatăl acesteia a făcut imediat plângere la Poliţie.

„Am luat legătura și cu Poliția Poștală, mi-au spus că sunt mii de cazuri de genul acesta”, a povestit tatăl femeii păgubite, potrivit site-ului fanpage.it.

Poşta italiană, nevoită să le explice oamenilor cum să acţioneze în astfel de situaţii

Din păcate, această metodă a devenit tot mai răspândită în Italia. Lucrătorii Poliției Poștală depun toate eforturile pentru a identifica și pedepsi persoanele responsabile de aceste înşelăciuni.

De fiecare dată, infractorii pretind că sunt angajați ai serviciilor poștale sau bancare și îşi păcălesc victimele afirmând că au descoperit probleme în conturile lor bancare.

Apoi, le cer acestora toate informaţiile confidenţiale care sunt necesare pentru accesarea contului şi efectuarea transferurilor de bani.

Ca urmare a numărului tot mai mare de astfel de înşelăciuni raportate, reprezentanţii Poştei italiene au transmis un mesaj extrem de clar.

„Nu cerem niciodată datele și codurile personale, datele cardului de plată (de exemplu numărul cardului Postepay, data expirării, codul de verificare CVV2, CVC2) sau coduri de siguranță (cum ar fi PIN sau parola) în orice mod și în orice scop.

Numărul de telefon mobil este, de asemenea, considerat ca informație personală care trebuie protejată”, precizează Poşta din Italia.

Mesaj de atenţionare şi din partea Poliţiei Române

În urmă cu câteva săptămâni, şi Poliţia din România venea cu un mesaj de atenţionare pentru toţi cetăţenii, într-un context asemănător.

Se atrăgea atenția asupra unei campanii de fraude în mediul online. Aceasta se afla în plină acțiune de desfășurare în luna februarie și era foarte răspândită în mai multe țări din Europa, fiind comisă de falși angajați ai unor bănci.

Campania se răspândește la scară largă în mai multe țări europene, printre care Germania, Austria, Olanda, Finlanda și Belgia, săvârșite prin apeluri telefonice nesolicitate, în care persoanele bănuite își atribuie identitatea unor persoane din cadrul unităților bancare.

IGPR informează că victimele sunt informate cu privire la faptul că, în urma unor atacuri cibernetice, conturile lor bancare au devenit vulnerabile și că trebuie să transfere de urgență soldul disponibil într-un cont sigur al băncii. În caz contrar, existând riscul pierderii sumelor de bani aflate în aceste conturi.

„În această modalitate, bănuiții conving persoanele vătămate, în general persoane în vârstă sau cu o educație financiară precară, să transfere banii în conturi bancare controlate de aceștia, deschise la aceeași bancă, de unde sumele sunt transferate succesiv și transformate în criptomonede, în vederea îngreunării depistării persoanelor bănuite. Acest tip de înșelăciune este cunoscut instituțiilor de aplicare a legii sub denumirea de <phone number spoofing>”, au transmis poliţiştii.