Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

INCOMPETENȚĂ După Audi și BMW, încă un mare producător auto alege Ungaria. Oficialii români nu știu să atragă investiții

Autor: | | 3 Comentarii | 44954 Vizualizari

O mare companie din industria auto va deschide la Budapesta un nou centru de cercetare. Acest anunț vine la doar câteva luni după ce, tot în acest an, Audi și BMW au anunțat investiții majore tot în statul vecin. România nu mai pare luată în calcul de investitorii importanți.

În luna iulie a acestui an două veşti rele au ajuns la urechile românilor, ambele venind din ţara vecină, Ungaria. Mai întâi, divizia maghiară a mărcii Audi a anunţat finalizarea lucrărilor de dezvoltare a unităţii de producţie pentru motoare electrice din Győr. Pe linia de asamblare a propulsoarelor pentru maşini electrice – care conform companiei a necesitat o investiţie „de două cifre de ordinul milioanelor”, iar după unele surse a atins chiar 20 de milioane de euro – lucrează în prezent 100 de persoane. Apoi, gigantul bavarez BMW a decis să pună piatra de temelie a unei noi uzine în valoare de 1 miliard de euro la Debrecen, la mai puţin de 40 de kilometri de graniţa României. Asta în ciuda faptului că oficialii germani au vizitat de mai multe ori ţara noastră, iar cei de la Bucureşti au discutat la sediul constructorului bavarez din Munchen despre prosibilitatea amplasării unei uzine în România.

Ei bine, de parcă nu ar fi fost de ajuns, Ungaria mai dă o lecţie de atragere a investiţiilor străine incompetenţilor guvernanţi români. Cel mai mare producător auto britanic, Jaguar Land Rover (JLR) a anunţat că urmăreşte o colaborare mai strânsă cu furnizorii din Europa Centrală şi de Est şi, în acest scop, deschide un nou birou tehnic în Ungaria. Conform celor de la JLR, biroul va deveni operaţional chiar de anul viitor şi va angaja circa 100 de persoane care vor lucra în strânsă cooperare cu colegii lor din Marea Britanie. „Echipa din Budapesta va asigura asistenţa tehnică a furnizorilor cu care suntem deja parteneri în regiune la fel ca şi echipele noastre din Marea Britanie", a declarat Nick Rogers, şeful departamentului de proiectare al JLR. Totodată, ministrul maghiar de externe, Peter Szijjarto, a ţinut să menţioneze că „decizia celui mai mare producător de automobile din Marea Britanie de a deschide un birou de inginerie tehnică în Budapesta reconfirmă strategia noastră de atragere a investiţiilor străine directe şi, mai ales, accentul nostru special pe creşterea industriei auto”.

Pe 25 octombrie, producătorul britanic Jaguar Land Rover a deschis oficial şi noua sa fabrică de 1,4 miliarde de euro din Slovacia.

Oricât ar ascunde oficialii de la Bucureşti impactul devastator al pierderii investiţiilor străine, lucrurile par să o fi luat complet razna în acest domeniu. Nicio mare companie auto străină nu a mai anunţat investiţii în România de ani buni, în timp ce în statele vecine lucrurile stau mult mai bine.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.