IMM-urile și companiile mari pot solicita granturi nerambursabile prin programul ConstructPlus

De azi, 8 aprilie 2024, până pe 8 mai 2024, IMM-urile și companiile mari pot solicita granturi nerambursabile pentru a dezvolta și extinde capacitățile de producție în domeniul materialelor de construcție. Ajutorul de stat regional nerambursabil poate ajunge până la 50 de milioane de euro sau maxim 75% din costurile eligibile ale proiectului, conform regulilor stabilite în Harta Regională aprobată de Comisia Europeană, menționată în HG nr. 311/2022, cu actualizările ulterioare.

Fondurile alocate programului ConstructPlus pentru acest an se ridică la suma de 149 milioane de euro în echivalent lei. Pentru evaluarea cererilor de finanțare și a documentației aferente, se va ține cont de situațiile financiare din perioada 2020-2022. Obligația de a prezenta situațiile financiare nu se aplică companiilor nou-înființate, conform definiției din articolul 3, punctul 19 al O.U.G. nr. 8/2023.

Aplicațiile pentru finanțare, însoțite de documentele necesare, trebuie trimise de către solicitanti la Registratura MEAT, situată pe Calea Victoriei nr. 152, Sector 1, București. Pe plic este obligatoriu să se menționeze: Direcția Politici Industriale și Finanțări pentru Industrie – O.U.G. nr. 68/2023.

„#MEAT dă start înscrierilor în cadrul programului #ConstructPLUS! Mai exact, începând de astăzi și până miercuri, 8 mai, IMM-urile și întreprinderile mari vor putea aplica pentru obținerea de granturi nerambursabile, în scopul înființării și/sau dezvoltării capacităților de producție pentru materiale de construcție”, a anunțat, luni, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) prin intermediul rețelelor sociale.

Sesiunea de depunere a cererilor va fi activă pentru 30 de zile

Sesiunea de depunere a cererilor va fi activă pentru o perioadă de 30 de zile, până la data de miercuri, 8 mai 2024.

Pentru a verifica eligibilitatea și a evalua dosarul cererii de finanțare, solicitanții trebuie să trimită situațiile financiare anuale aprobate pentru anii 2020-2022. Excepție fac firmele recent înființate, care nu sunt obligate să furnizeze aceste documente.

Documentația necesară va include:

  • informații despre active, datorii, capitaluri proprii, contul de profit și pierdere;
  • date informative, precum și situația activelor imobilizate;

Este obligatoriu să se anexeze dovada depunerii acestor documente la ANAF.

În ceea ce privește situațiile financiare ale companiilor în activitate, se va verifica dacă au înregistrat o rentabilitate a cifrei de afaceri superioară valorii 0 în cel puțin unul dintre ultimii trei ani fiscali (2020-2022). Formula de calcul pentru rentabilitate este: 100 x Profit net / Cifra de afaceri. În plus, va fi analizat dacă aceste companii au înregistrat capitaluri proprii pozitive la încheierea ultimului exercițiu financiar (2022).