Pentru ca rezultatul obținut la testul realizat în Suedia să fie cât mai relevant britanicii au utilizat două mașini identice și seturi de pneuri de iarnă și vară produse de același furnizor. Prima încercare la care au fost supuse vehiculele a fost frânarea bruscă la o viteză de circa 50 km/h (30 mph). Mașina dotată cu anvelope de iarnă s a oprit după exact 27 de metri, în timp ce vehiculul cu pneuri de vară a avut nevoie de 85 de metri pentru a ajunge la 0 km/h. Prin urmare, cauciucurile de vară au nevoie de o distanță de trei ori mai mare decât cele de iarnă pentru a ajuta mașina să se oprească. Mai mult chiar, mașina nepregătită pentru iarnă a trecut cu o viteză de peste 40 km/h (25mph) pe lângă punctul în care mașina bine echipată pentru anotimpul rece se afla deja oprită.
Al doilea test a fost cel al demarajului de pe loc și al accelerării până la o viteză de 50 km/h. Și în acest caz diferența a fost net în favoarea mașinii echipate cu anvelope de iarnă. Și în cazul unei virări bruște, vehiculul acesta a avut un răspuns mult mai exact la comenzi decât cel dotat cu pneuri de vară.
Aveți sau nu nevoie de anvelope de iarnă pe drumuri alunecoase? Concluzia o trageți dumneavoastră.
Citește și: Anvelopele de iarnă pun pe roate o afacere de 1 mld. € N-ai cauciucuri de iarnă? Adio, reparaţii pe Casco
Cedric Binoit, Michelin: „Contrar primelor impresii, pentru un producător de anvelope noua lege nu reprezintă «lovitura secolului»”