UPDATE 9:35
În ceea ce priveşte porţiunea până în centura Capitalei, oficialul Transporturilor a precizat că lucrările vor fi finalizate abia peste doi ani de când se vor termina toate exproprierile.
Potrivit lui Septimiu Buzaşu, tronsonul de 6,5 km a fost împărţit în două bucăţi: între km 0 şi km 2, unde nu sunt făcute exproprierile, şi km 2 – km 6,5, unde ordinul de executare a fost emis în luna aprilie 2012, iar stadiul fizic al lucrărilor este de 10%.
"Termenul este de doi ani de zile de la terminarea exproprierilor. Mai avem de expropriat 150.000 de metri pătraţi. Toate suprafeţele sunt cuprinse într-un proiect de Hotărăre de Guvern, care se află în proces de avizare", a explicat Buzaşu.

El a adăugat că pentru toată autostrada Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a fost nevoită să expropriere o suprafaţă totală de teren de 4,5 milioane de mp.

Referitor la penalităţiile aplicate constructorilor pentru întârzierile înregistrate, oficialul MT a precizat că firma Spedition UMB nu va mai achita penalităţi, întrucât s-a constatat că termenul a fost respectat.

Capital.ro a arătat în repetate rânduri că porţiunea construită de Spedition UMB a fost predată la 15 decembrie 2011, conform contractului încheiat cu CNADNR.

UPDATE 9:26

Septimiu Buzaşu a precizat că viteza maximă admisă pe autostrada Bucureşti-Ploieşti este de 100 km/h, urmând să fie ridicată la 130 km/h abia după ce şoferii se vor acomoda şi dacă nu se vor înregistra accidente sau incidente.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor nu a menţionat un termen până la care este impusă această restricţie de viteză.

"Putem circula şi acum cu 130 km/h, dar din motive de siguranţă am decis să impunem o restricţie de 100 km/h, pentru o perioadă de acomodare. Vom creşte viteza la 130 dacă nu vor fi accidente sau incidente".

UPDATE 9:15
Ponta: E important să vedem de ce s-au întârziat lucrări şi de ce s-au blocat finanţări.

Contractul cu Bechtel nu a fost unul păgubos, a precizat Victor Ponta. "Avem nevoie de autostăzi".

Dacă am fi aşteptat cu autostrada până se făceau parcări şi benzinării trebuia să amânăm mai mult timp.
La rândul său fostul premier Călin Popescu Tăriceanu a precizat că "pe autostradă spaţiile de servicii sunt necesare, dar nu obligatorii. Spaţiile de servicii se pot face şi după o perioadă bună de ani. De exemplu în Germania s-au făcut benzinării şi parcări pe o autostradă abia după 20 de ani de la inaugurareŢ, a explicat Tăriceanu.
El a adăugat că având în vedere că sunt doar 60 km de autostradă nu se impune staţii de carburanţi.
UPDATE 9:08
La eveniment participă şi fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, în a cărui mandat a fost atribuit proiectul de construcţie al autostrăzii.

Septimiu Buzaşu i-a prezentat lui Victor Ponta că autostrada este gata de inaugurare şi se va putea circula cu restricţie de viteză de 100 km/h.

Nodul de la Snagov va fi gata miercuri a precizat Septimiu Buzaşu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Ieşirea la Snagov se află pe porţiunea constructorului Euro Construct Tradin 98.

Lucrările de construcţie pentru Secţiunea 1A Bucureşti – Moara Vlăsiei sunt executate de JV IMPRESA PIZZAROTTI & TIRRENA SCAVI, cele pentru Secţiunea 1B Moara Vlăsiei – Ploieşti de Asocierea SC SPEDITION UMB SRL, SC PA&CO INTERNATIONAL SRL, SC EUROCONSTRUCT  TRADING 98 SRL si SC COM-AXA  SRL, iar serviciile de consultanţă pentru ambele Secţiuni sunt asigurate de Asocierea CONSITRANS & CONSULGAL.

Valoarea contractului (cu acte adiţionale) pentru Secţiunea 1A Bucureşti – Moara Vlăsiei este de 673.450.536,04 LEI (199.997.189,45 EUR) fără TVA, iar pentru Secţiunea 1B Moara Vlăsiei – Ploieşti (cu acte adiţionale) este de 883.700.031,16 Lei (251.522.750,37 Euro) fără TVA, finaţarea fiind asigurată de la Bugetul de Stat.

Finalizarea lucrărilor era prevăzută pentru anul 2010, însă din cauza modificării traseului şi a neînţelegerilor dintre constructorii români şi CNADNR referitoare la extinderea pe 3 benzi pe fiecare sens al autostrăzii termenul a fost devansat.
Anul trecut, oficialii Ministerului Transporturilor s-au înţeles cu constructorii tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti să finalizeze lucrările până la 15 decembrie.  Doar firma patronată de Dorinel Umbrărescu s-a încadrat în termen, astfel că CNADNR a stabilit cu ceilalţi doi constructori PA&CO şi Euro Construct Trading un nou termen – 15 mai 2012 şi penalităţi de 0,05% din valoarea lucrărilor pentru fiecare zi de întârziere.

La data de 15 mai, PA&CO, firma deţinută de Paulina şi Costel Căşuneanu au terminat majoritatea lucrărilor, dar pe tronsonul aparţinând Euro Construct lucrările erau în toi.

Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor, a avansat un nou termen – 30 iunie, dar nici la această dată nu s-a putut circula pe autostradă.
 La ultima vizită făcută de Silaghi şi Victor Ponta pe şantierul autostrăzii, premierul a anunţat noul termen şi penalizările pentru constructori: 11 milioane de lei pentru Euro Construct Trading, 4 milioane de lei pentru PA&CO Internaţional şi 17.000 de lei pentru Spedition UMB.

Patronul UMB, Dorinel Umbrărescu, i-a spus atunci premierului că firmei Spedition nu i se pot impune penalizări în situaţia în care s-a încadrat în termen. Destinaţia celor 15 milioane de lei este, potrivit lui Ponta, Ministerul Sănătăţii.
RĂMÂI pe CAPITAL.RO pentru a afla detalii despre autostradă.