Noua gamă de produse Dacia pare să fie pe gustul clienților europeni. Dovada incontestabilă vine odată cu raportul Asociației Constructorilor Auto Europeni (ACEA) pentru luna mai. Conform documentului, marca autohtonă deținută de grupul Renault a atras în intervalul ianuarie – mai 2013 peste 115.400 de clienți, cu 17,5% mai mulți decât în perioada similară din 2012.
Rezultatul Dacia este cu atât mai important cu cât la nivelul întregii piețe din UE și EFTA a fost înregistrat un recul de 6,8%, până la 5.261.272 de unități. Cu siguranță că este mult mai ușor să crești de la 98.000 de unități la 115.000, așa cum se întâmplă în cazul mărcii autohtone, decât de la 251.000 la 261.000 de unități precum în cazul Mercedes-Benz – una dintre puținele mărci care înregistrează o creștere – însă este cert că această majorare relevă un model de business de succes. Asta și pentru că, în timp ce vânzările Dacia cresc substanțial, alte mărci cu renume precum Citroen (-16,4%), Skoda (-6%), Volkswagen (-7,8%) sau chiar marca principală a grupului, Renault (-12,4%), pierd clienți pe bandă rulantă.
Pentru a înțelege exact compania exclusivistă în care se află Dacia în acest moment este bine de observat că, în afara mărcii autohtone, singurele branduri auto care mai înregistrează creșteri sunt SEAT (9,2%), Mercedes-Benz (3,8%), Volvo (2,6%), Honda (12%), Land Rover (11,1%), Jaguar (20,5%) și Mazda (6,9%). În rest, scăderi pe linie, unele chiar impresionante. Din acest punct de vedere, „campioana” este marca italiană Alfa Romeo care se prăbușește cu 32,9% de la 45.109 unități înmatriculate în 2012 la doar 30.263 în primele cinci luni sin acest an.
Din nefericire succesul mărcii Dacia în Europa nu reflectă deloc și situația pieței autohtone de autoturisme.În intervalul ianuarie – mai 2013, în România au fost înmatriculate doar 20.582 de autoturisme, în scădere cu 20,9% față de perioada simialră din anul precedent. Reculuri mai puternice pot fi găsite în raportul ACEA doar la state precum Cipru (-43,8%) și Olanda (-30,8%).