Marţi, guvernul de la Varşovia a adoptat un proiect, descris drept 'impozitul pe supermarketuri', care prevede introducerea unui nou impozit de 0,8% pe cifra de afaceri a companiilor de distribuţie care realizează vânzări lunare mai mici de 170 milioane de zloţi (38,3 milioane de euro) şi un impozit de 1,4% pe cifra de afaceri a companiilor cu vânzări mai mari de 170 milioane zloţi. În schimb, companiile care realizează vânzări mai mici de 17 milioane zloţi pe lună nu sunt afectate, scrie Agerpres.

Impozitul va 'garanta egalitatea de drepturi şi de şanse pentru micii comercianţi polonezi în raport cu marii actori', a declarat premierul polonez Beata Szydlo.

'Suntem împotriva acestui proiect discriminatoriu', a replicat Maria Andrzej Falinski, preşedintele Organizaţiei companiilor poloneze din sectorul comerţului şi distribuţiei (POHiD), care reprezintă interesele companiilor de distribuţie în special a grupurilor franceze Auchan, Carrefour, Castorama, E. Leclerc, a companiilor germane Kaufland, Lidl şi Metro, a grupului portughez Jeronimo Martins sau a celui britanic Tesco. Potrivit POHiD, conform noilor dispoziţii care ar putea intra în vigoare de la 1 august, zece grupuri de distribuţie cu capital străin ar urma să verse 80% din sumele colectate de fiscul polonez din sectorul de distribuţie. În consecinţă, 'POHiD va utiliza toate mijloacele juridice şi instituţionale', pentru a denunţa noua măsură fiscală, care potrivit preşedintelui Maria Andrzej Falinski este o dovadă a 'xenofobiei economice' faţă de un sector care a investit 50 de milioane de euro în Polonia şi a creat 200.000 de locuri de muncă.

Sumele generate de nou impozit ar urma să permită guvernului de la Varşovia să-şi finanţeze o parte din promisiunile făcute în timpul campaniei electorale printre care şi acordarea unei alocaţii de 50 de zloţi (112 euro) pe lungă familiilor cu cel puţin doi copii.