Succesul repurtat de marca Hyundai pe piața europeană cu modelele SantaFe, i30, ix35 și, mai nou, Elantra a dat curaj producătorului și fiori concurenței. Sosirea pe piața autohtonă a celui mai mare autoturism din gamă coincide cu încă o confirmare a aplombului cu care coreeenii iau cu asalt segmente de piață dominate autoritar de modele europene: raportul înmatriculărilor. Astfel, pentru cei care încă nu iau în serios acest constructor, este demn de menționat faptul că, în 2011, Hyundai a  înregistrat una dintre cele mai puternice creșteri de pe piața auto europeană, +11,5%, până la 398.129 unități. De asemenea, în România, Hyundai a raportat o creștere cu 4,14% a numărului de autoturisme înmatriculate, în ciuda unui recul al pieței de 13,57%.
Prin urmare, ideea că un brand coreean nu poate emite pretenții în Europa este cel puțin desuetă. Motivele succesului? Un raport calitate/preț/dotări greu de egalat, la care se adaugă acum un design  pe care mulți îl consideră foarte atractiv. E drept că, la acest capitol, exită și voci care  acuză un anumit exces de fantezie. Cert este că, noul i40, ca și Elantra, abundă de linii drepte și curbe care se îmbină armonios atât pe laturile caroseriei cât și în partea frontală. Alura de coupé cu patru uși, dată de parbrizul  și luneta foarte înclinate, ascunde un vehicul surprinzător de spațios. Conform oficialilor mărcii, Hyundai i40 oferă cele mai generoase dimensiuni din clasă pentru cap (1.025 mm), umeri (1.455 mm) și picioare (1.170 mm).  De asemenea, capacitatea de depozitare de 553 litri este în media segmentului. Toate aceste amănunte sunt foarte ușor de sesizat odată ce pătrunzi în habitaclu, unde descoperi un nivel al finisajelor și al materialelor utilizate aproape fără reproș.
Dinamic, stabil, confortabil
Varianta testată de Capital, 1.7 CRDi Supreme, pune la dispoziția șoferului atât un ansamblu motor-cutie performant, cât și un nivel al dotărilor mulțumitor. E drept că lipsa senzorilor de parcare, în cazul unui model cu dimensiuni mari, poate crea ceva probleme și că sistemul electric de reglaj al scaunelor putea fi ceva mai performant, dar acestea sunt detalii care pot fi incluse la capitolul cârcoteli. În privința ținutei de drum, i40 se dovedește a fi un rival de temut pentru vedetele segmentului, iar suspensia „germanică“ asigură un confort peste media clasei. Deocamdată, în oferta importatorului se află doar motorizarea diesel de 1.685 cmc, însă, în curând vor fi disponibile încă două propulsoare alimentate cu benzină. De altfel, conform directorului executiv al Hyundai Auto România, Dragoș Magdalina, „vânzările de motoare diesel acoperă 80% din totalul acestui segment. Anticipăm că propulsorul diesel U-II de 1,7 litri va fi cel mai popular motor pe piața locală“.
Prețul minim cu care Hyundai i40 Sedan debutează pe piața autohtonă este de 23.998 euro, iar echiparea cea mai scumpă urcă până la 25.486 euro. Varianta Wagon are un preț minim de 24.990 euro. În aceste condiții, modele precum vedeta segmentului, VW Passat, sau Opel Insignia, Ford Mondeo și Skoda Superb au în Hyundai i40 un rival extrem de serios.