În contextul în care pandemia a afectat grav această industrie, HORA a pregătit un „Ghidul de siguranță în restaurantepentru ca angajații și clienții să fie în siguranță. Acesta cuprinde măsurile pe care trebuie să le respectăm atunci când mergem într-un restaurant sau local și a fost dezvoltat alături de specialiștii în servicii medicale din cadrul MedLife.

Proiectul a fost conceput alături de Mastercard, în parteneriat cu CEC Bank, cu sprijinul PepsiCo, Up România, Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) și Tazz by eMAG, și este găzduit de platforma dedicată, www.dordebunsibine.ro. 

Sectorul HoReCa a resimțit impactul pandemiei încă din primul moment, iar efectele negative s-au intensificat odată cu evoluția situației epidemiologice și a restricțiilor aferente, industria aflându-se acum în cea mai neagră perioadă a sa din istoria recentă. A devenit, astfel, clar faptul că actualul context impune articularea unui cadru sigur de funcționare, la care să adere toți operatorii și clienții, astfel încât, împreună, să limităm riscurile și să ne protejăm reciproc

. Este foarte important sa ne gândim și la faptul că HoReCa înseamnă mai mult decât hoteluri, restaurante, cafenele: industria funcționează datorită unui sistem amplu de producători, furnizori și parteneri care au avut, de asemenea, foarte mult de suferit în ultima perioadă.

Dor de bun și bine rezumă cele două componente esențiale care definesc acum industria: preparate unice imposibil de replicat gătind acasă (BUN) și necesitarea asigurării unei stări de bine clienților, prin conectarea emoțională și socială, facilitată într-un mediu sigur, adaptat contextului actual (BINE). Suntem recunoscători partenerilor noștri privați și instituționali care au asigurat resursele și expertiza necesară pentru a construi acest demers, a declarat Daniel Mischie, Preşedinte HORA.

HORA & MedLife_Ghid de siguranta in restaurante

„Încă din primele zile de pandemie, noi, MedLife, am știut cât de important este să fim alături de partenerii noștri de business și să le oferim sprijinul pentru ca aceștia să îți desfășoare activitatea în condiții de siguranță pentru angajați și clienți, deopotrivă.

Sectorul HoReCa, unul dintre cele mai afectate de criza sanitară, a reprezentat o prioritate pentru noi, motiv pentru care ne-am implicat în demersul HORA privind elaborarea primului ghid de siguranță în restaurante, un proiect pilot care cuprinde informații și recomandări atât pentru cei din industrie, cât și pentru consumatori.

Avem încredere că astfel de proiecte vor ajuta nu doar industria HoReCa, ci vor contribui la repornirea economiei în ansamblu. Doar prin responsabilitate și respectarea măsurilor vom putea învinge această pandemie și ne vom putea întoarce la normalitate”, a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO MedLife Group.

HORA_Poster masuri de siguranta in restaurante

„Mastercard este un partener de tradiție al industriei HoReCa, iar prin natura activității companiei nostre, am înțeles foarte bine magnitudinea implicațiilor financiare, precum și logistice, determinate de limitările de funcționare din ultimul an.

De aceea, ne-am concentrat eforturile pentru a contura, alături de HORA, inițiativa Dor de bun și bine, care își propune să contribuie la adaptarea și repornirea acestui sector, precum și să (re)conecteze oamenii cu experiențele de neprețuit de care obișnuiau să se bucure în voie, anterior, la restaurant – de această dată, în locațiile responsabile, pregătite să le asigure un cadru sigur, adaptat vremurilor pe care le traversăm.

Cheia pentru depășirea provocărilor este, și de această dată, solidaritatea, iar implicarea Mastercard are rolul de a construi un viitor mai bun,  mai sigur, pentru sectorul local de ospitalitate și pentru întreaga comunitate”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager România și Croația, Mastercard.

„Este de departe cea mai mare criză cu care s-a confruntat industria HoReCa de la debutul pandemiei și până astăzi. Principiul după care ne ghidăm la CEC Bank este că trebuie să fim alături de clienții noștri la bine și la greu.

Anul trecut, în cele mai dificile momente, am încercat să găsim soluții pentru toți clienții, inclusiv pentru cei din domenii foarte grav afectate; și nu ne-am oprit nicio zi din a finanța industria HoReCa. Acest sector este o sursă de inspirație pentru noi toți. Pentru că a rezistat, pentru că s-a adaptat și s-a reinventat, pentru curaj și pentru ambiție”, a declarat Bogdan Neacșu, Director General CEC Bank.