Compania cu sediul în Sheffield, care produce hidrogen din apă, consideră că actuala criză energetică a arătat că hidrogenul poate fi o alternativă viabilă la gazul metan, scrie The Guardian.

Hidrogenul verde ar putea ajuta anumite industrii să reducă emisiile

Hidrogenul verde este produs prin utilizarea energiei regenerabile pentru a împărți apa în hidrogen și oxigen. În schimb, procesul convențional de fabricare a hidrogenului folosește combustibili fosili.

Hidrogenul este un element-cheie în îngrășăminte și rafinării, astfel încât hidrogenul verde ar putea ajuta aceste industrii să reducă emisiile. Ar putea fi, de asemenea, utilizat în fabricarea oțelului pentru a reduce emisiile prin înlocuirea utilizării cărbunelui ca sursă de energie și ca agent de reducere.

Majoritatea hidrogenului este „hidrogen gri” produs din gaz fosil. O alternativă este „hidrogenul albastru”, care folosește captarea carbonului pentru a reduce emisiile, dar această metodă nu reușește să capteze între 5% și 15% din CO2. Hidrogenul verde este produs prin împărțirea apei, folosind energie electrică din surse regenerabile, cu emisii minime.

Hidrogenul verde poate contribui la asigurarea securității energetice

Susținătorii tehnologiei susțin că hidrogenul ar putea reprezenta o soluție pentru decarbonizarea industriilor grele și poluante. Există, totuși, unele întrebări cu privire la costuri.

Hidrogenul verde poate contribui, de asemenea, la asigurarea securității energetice și la securitatea alimentară prin producerea amoniacului verde pentru îngrășăminte.

„Aceste abilități au devenit factori semnificativi pentru afacerea noastră, pe măsură ce guvernele încearcă să accelereze ponderea surselor regenerabile intermitente în mixul energetic al țărilor lor pentru a aborda dependența de furnizarea de gaze din Rusia”, spune directorului executiv al companiei ITM Power, Graham Cooley.

Care este cel mai mare obstacol

Unul dintre cele mai mari obstacole în trecerea la hidrogenul verde îl reprezintă în continuare costul foarte mare de producție. Un raport al Agenției Internaționale pentru Energie Regenerabilă a constatat că hidrogenul verde este de două până la trei ori mai scump decât hidrogenul albastru, care este produs folosind combustibili fosili.

The Guardian a dezvăluit recent că firma ScottishPower intenționează să construiască o fabrică de hidrogen verde în valoare de 150 de milioane de lire sterline, în portul Felixstowe, pentru alimentarea trenurilor, camioanelor și navelor. Compania susține că cererea pentru combustibil verde a crescut de când prețurile benzinei și motorinei au început să crească anul trecut, încurajând firma să investească mai mult. Dar, până când hidrogenul verde nu va ajunge să fie competitiv, utilizarea sa la o scară mai mare va fi dificilă, susțin experții.