Faptul că Germania se pregătește de alegeri – acestea fiind programate pe 24 septembrie – atrage după sine tot mai multe măsuri menite să seducă votanții, iar Alexander Dobrindt, ministrul transporturilor, nu poate ieși din regulile jocului politic. Astfel, într-o nouă „încordare a mușchilor”, după cum o cataloghează presa germană, acesta a chemat la Berlin reprezentanții celor mai importante mărci auto comercializate pe piață pentru a le solicita susținerea unui program de „curățare” a emisiilor de oxizi de azot emise de vehiculele aflate deja pe șoselele din cel mai puternic stat european. Planul lui Dobrindt vine la doar câteva săptămâni după ce municipalitățile din mai multe orașe germane, printre care marile centre industriale Stuttgart și Munchen, și-au anunțat intenția de a impune restricții de acces mașinilor diesel.

Conform Reuters, Dobrindt are în plan impunerea unei operațiuni de „recall” pentru circa 12 milioane de mașini care circulă în Germania, acest demers fiind, în viziunea oficialului, o nouă demonstrație că guvernul de la Berlin are grijă de mediu și de sănătatea populației, nefiind doar o marionetă a marilor grupuri din industria auto. Mai exact, ministrul a anunțat într-o întâlnire cu VDA (Asociația Producătorilor Auto Germani) și VDIK (Asociația Importatorilor de Vehicule). desfășurată cu ușile închise, că trebuie să găsească soluții de reducere a emisiilor de oxizi de azot cu circa 25% pentru mașinile diesel deja vândute în Germania. Planul ar trebui să se aplice tuturor vehiculelor diesel, indiferent de norma de depoluare și are un cost estimat între 1,5 miliarde de euro și 2,5 miliarde. Deși o mare parte din suma necesară modificării soft-ului de management al motoarelor și tratării emisiilor va fi pusă la dipoziție de guvern, Dobrindt cere ca și producătorii să participe financiar la acest demers.

Cum demararea unei astfel de opreațiuni-gigant după alegeri nu ar mai avea efectul dorit de guvern, oficialul german a dat ca termen de începere a „rechemării” luna septembrie a acestui an.