Memorandumul a fost supus aprobării Guvernului având în vedere că MTI propune, pentru construcția unei legături rutiere de mare viteză între vestul țării (frontiera de la Nădlac dintre Ungaria și România) și litoralul Mării Negre (Constanța), realizarea unei alternative la tronsonul de Autostradă Sibiu-Pitești prin construirea în regim de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov (Codlea)-Făgăraș, în condițiile sustenabilității economice și financiare, care se va conecta la Autostrada București-Ploiești-Comarnic, parte a Autostrăzii București-Brașov.
Propunerea MTI a avut la bază necesitatea reluării procedurii de atribuire în regim de concesiune a viitoarei autostrăzi între Comarnic și Brașov, dar și faptul că, urmare a renegocierii contractului pentru realizarea proiectului Autostrada Brașov-Borș, firma Bechtel a renunțat la construcția unor tronsoane din autostradă, inclusiv la Tronsonul 1A Brașov (Codlea)-Făgăraș, acceptând solicitarea părții române ca acesta să fie scos la licitație.
Ca prim pas în atribuirea contractului, Autoritatea Publică trebuie să parcurgă etapa de pregătire a proiectului, prin care vor fi realizate o serie de activități precum: reactualizarea Studiului de Fezabilitate, elaborarea/aprobarea Studiului de fundamentare a deciziei de concesionare. Sprijinirea prin servicii de consultanță a activității de fundamentare a deciziei de concesionarevizează și realizarea analizei economico-financiare, prin care Autoritatea Publică poate decide realizarea proiectului de investiție publică în regim de concesiune și prin care se va indica cea mai potrivită procedură de atribuire a viitorului contract de concesiune.