De la 1 martie, Google va schimba politica de securitate a utilizatorilor săi, urmând să păstreze şi să folosească datele personale ale acestora. Chiar dacă deocamdată nu se ştie exact cum va folosi Google această combinaţie de informaţii pe care le obţine despre noi, politica de confidenţialitate a fost criticată pe întregul mapamond.
Google a dat asigurări că se va angaja să protejeze datele personale ale utilizatorilor.
Google le-a trimis o scrisoare parlamentarilor americani şi a postat pe blog comentarii în scopul de a explica revizuirea regulilor sale de confidenţialitate. ”Protecţia vieţii private este un lucru la care ne gândim în fiecare moment în activitatea noastră şi suntem deschişi oricărei discuţii pe această temă”, a declarat unul dintre responsabilii Google, Pablo Chavez, pe blogul grupului.

El a adăugat că aceste noi reguli vor fi ”mai simple şi mai comprehensibile” decât cele în vigoare şi vor duce la ”o utilizare integrată şi uşoară care va permite un mai mare schimb de informaţii între produsele pentru care utilizatorii au un cont Google”.

Mai mulţi militanţi pentru apărarea vieţii private şi-au exprimat preocuparea în legătură cu faptul că utilizatorii nu vor putea refuza aplicarea noii politici, care le va permite agenţiilor de publicitate să trimită mesaje publicitare internauţilor.
Cum ştergi  istoria de căutare pe Google

1. Intraţi pe site-ul Google şi accesaţi-vă contul. Apăsaţi pe numele vostru, în dreapta sus, şi selectaţi din meniul dropdown "Account Settings" sau "Setările contului".
2. În noua fereastră care vi se deschide căutaţi opţiunea "Services" (Servicii) unde veţi găsi o căsuţă intitulată "View, enable or disable web history" (Vizionaţi, activaţi sau dezactivaţi istoricul web).
3. Faceţi click pe opţiunea "Remove Web History" (Ştergeţi istoricul web). Odată ce aţi făcut acest lucru, istoria va rămâne dezactivată până în momentul în care veţi dori să o reporniţi.

De ce se întâmplă acest lucru?

Pentru că nu există lucruri gratuite. Oamenii doresc acces gratuit la email şi reţele de socializare, dar companiile au nevoie să facă, în continuare, bani. Şi pentru clienţii plătitori ai Google, datele pe care le pot folosi pentru publicitate targetată sunt extrem de ispititoare.

Desigur, Google susţine că această nouă politică de combinare a informaţiilor le va permite utilizatorilor să primească rezultate mai relevante atunci când caută ceva. Anna Whitten, Director of Privacy, Product and Engineering în cadrul Google, a declarat că schimbările sunt necesare pentru a simplifica setările de confidenţialitate actuale. "Dacă sunteţi conectat la Google, putem face lucruri precum sugerarea de rezultate sau trierea lor pe baza preferinţelor manifestate pe Google+, Gmail sau YouTube", a spus ea.

Dar dacă aveţi deja suficientă încredere în Google pentru a-i permite să vă deţină conturile de e-mail, să vă gestioneze reţeaua de socializare sau să ştie locaţia telefonului dumneavostră, atunci nu vă va deranja ca toate aceste informaţii să fie combinate.

Această mişcare, însă, este o dovadă clară a concurenţei acerbe dintre Google şi Facebook asupra datelor cu caracter personal, remarcă Wall Street Journal. Ambele companii deţin o mulţime de informaţii despre noi şi o vastă reţea de instrumente cu ajutorul cărora pot vedea traseul nostru pe online. Şi tocmai utilizarea acestor date pentru a crea produse publicitare va deveni câmpul de bătălie între cei doi giganţi.
<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/V7M_FOhXXKM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>