General Motors, unul dintre cei mai mari producători auto din Statele Unite ale Americii şi-a anunţat falimentul, după 7 luni de „chin”.

18 noiembrie 2008: Liderii GM, Ford şi Chrysler sunt audiaţi în Congres, la Washington. GM şi Chrysler avetizează că în scurt timp ar putea rămâne fără bani, motiv pentru care solicită sprijin. Cei 3 constructori solicită 25 de miliarde de dolari. Oficialii guvernamentali i-au criticat pe cei trei lideri că nu au făcut erori de gestionare. Un mic detaliu: cei trei şefi veniseră la Washington cu avionul privat, nu cu maşina.

20 noiembrie: Parlamentarii refuză să ajute industria auto americană, însă este cerut un prim plan de redresare pentru 2 decembrie.

4 decembrie: Reprezentanţii companiilor auto vin din nou în faţa Congresului cu un plan de redresare, destul de puţin convingător însă. Planul prevedea un ajutor de 34 de miliarde de dolari. Ford s-a distins prin faptul că a cerut mai degrabă o linie de credit decât un împrumut.

11 decembrie: O nouă tentativă de a obţine un împrumut de la stat. De data aceasta, salariile şi bonusurile membrilor din conducere au făcut subiectul dezbaterilor. Bush cedează în final şi acordă GM şi Chrysler un ajutor de 17,4 miliarde de dolari.

17 februarie 2009: Obama îl numeşte pe Steven Rattner consilier principal însărcinat cu dosarul industriei auto. Timp de mai multe săptămâni, noua administraţie caută soluţii pentru găsirea unei soluţii.

5 martie: Experţii contabili ai producatorilor auto emit primele estimări privind capacitatea de supravieţuire a companiilor. Valoarea acţiunilor GM scade cu 35%.

19 martie: Trezoreria americană anunţă un plan de 5 miliarde de dolari pentru companiile producătoare de echipamente auto.

29 martie: Administraţia Obama anunţă plecarea forţată a lui Rick Wagoner, şeful GM. Fritz Henderson preia funcţia de director general.

30 martie: Preşedintele american respinge planurile de restructurare ale GM şi Chrysler şi le impune noi deadline-uri pentru găsirea unor soluţii prin care să-şi dovedească viabilitatea.

30 aprilie: Chrysler intră în faliment. Guvernul american anunţă un ajutor de 3,5 miliarde de dolari pentru compania aflată sub protecţia legii falimentului.

29 mai: Sindicatul american United Auto Workers semnează un nou acord cu GM prin care accepta noile concesii privind pensionarile, în schimbul unei participaţii de 17,5% din capital.

30 mai: Creditorii General Motors acceptă oferta Trezoreriei de a schimba datorii în valoare de 27 de miliarde de dolari cu 10% din capitalul companiei.

1 iunie: General Motors intră în faliment.