Două treimi dintre germani (67%) nu sunt de acord cu interdicția de vânzare propusă de Uniunea Europeană pentru motoarele cu combustie internă după 2035 și se opun riguros acestei inițiative, arată un sondaj de opinie citat, vineri, 17 martie, de agenția dpa.

UE se bucură de o majoritate de susţinători doar în rândul simpatizanţilor Verzilor

Doar 25% dintre germani susţin o astfel de interzicere, arată un sondaj realizat de DeutschlandTrend pentru canalul de televiziune ARD. Cel mai ridicat nivel de sprijin în favoarea unei asemenea măsuri a fost înregistrat de mai mulți votanţi mai tineri şi cu nivel mai ridicat de studii. Sondajul a mai indicat că iniţiativa UE se bucură de o majoritate de susţinători doar în rândul simpatizanţilor Verzilor.

Negociatorii Parlamentului European şi statelor membre ale Uniunii Europene au convenit în toamna anului trecut ca începând cu anul 2035 să se permită înmatricularea în blocul comunitar doar a automobilelor noi cu zero emisii. Germania a insistat însă să se facă excepţie pentru vehiculele având motoare cu combustie internă alimentate cu combustibil sintetic, care este considerat neutru din punct de vedere al impactului asupra climei în cazul în care este produs folosind energie din surse regenerabile.

România și alte şapte state europene încearcă limitarea restricțiilor privind normele Euro 7 la mașini

Reglementarea legislativă numită Euro 7, pe care ţările UE şi europarlamentarii o vor negocia în acest an, ar înăspri limitele pentru emisiile poluante, dăunătoare pentru sănătate, inclusiv oxizii de azot. UE spune că beneficiile pentru sănătate ar fi mult mai mari decât costurile.

Demersul de limitare a regulilor este sprijinit de România, Republica Cehă, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, Ungaria şi Slovacia. Aceste țări se opun normelor propuse, despre care spun că sunt împovărătoare pentru industrie. Cele mai multe dintre ele au sectoare mari de producţie auto, notează Reuters.

Un oficial al UE a declarat că miniştrii au discutat luni despre termenele „nerealiste” ale legislaţiei şi despre problemele legate de echipamentele de aplicare a acesteia.

„Efortul nostru este, în domeniul Euro 7, de a face aceste condiţii cu adevărat realiste, de a le face realizabile”, a declarat ministrul ceh al transporturilor, Martin Kupka, într-un interviu telefonic pentru sursa citată acordat după reuniunea de la Strasbourg, pe care el a convocat-o.