"Vânzările au fost stimulate de cererea pentru telefoane inteligente cu preţuri reduse pe pieţele emergente şi smartphone-uri 4G accesibile, ca urmare a campaniilor de promovare demarate de furnizorii de servicii de comunicaţii de pe multe pieţe", precizează Gartner. 

În topul producătorilor, grupul sud-coreean Samsung a rămas lider cu 81 milioane smartphone-uri vândute în primul trimestru şi o cotă de piaţă de 23,2%, urmat de Apple cu 51,6 milioane (14,8%), Huawei (8,3%), Oppo (4,6%) şi Xiaomi (4,3%). Însă cota de piaţă a Apple a scăzut de la 17,9% la 14,8%, în condiţiile în care numărul telefoanelor iPhone vândute a scăzut de la 60,2 până la 51,6 milioane. 

Încă odată, producătorii chinezi au demonstrat că au devenit o forţă din ce în ce mai importantă pe piaţa smartphone, cu trei producătorii în primii cinci (Huawei, Oppo şi Xiaomi) care au fost responsabili pentru 17% din vânzările globale în primele trei luni. 

În ceea ce priveşte piaţa sistemelor de operare pentru smartphone, Android şi-a majorat avansul faţă de iOS şi Windows ajungând la o cotă de 84%. Sistemul iOS controla o cotă de piaţă de 14,8% în timp ce Windows şi BlackBerry controlau o cotă de 0,7% respectiv 0,2%. 

AGERPRES