Vânzările de automobile din clasa F – cea aferentă mașinilor de lux – au scăzut în primele nouă luni ale acestui an cu 0,4% până la 466 de unități. Liderul incontestabil al segmentului, Mercedes-Benz Clasa S are vânzări estimate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) la 88 de unități, în scădere cu 33,8% față de perioada similară din anul anterior. Pe locul secund în acest clasament se află rivalul de o viață al mărcii din Stuttgart, BMW, a cărei Seria 7 a fost comerciaizată în 75 de exemplare, corespunzător unui recul cu 1,3%. Poziția a treia este ocupată în acest an de Porsche Panamera cu 32 de unități, în creștere cu nu mai puțin de 967% față de primele nouă luni din 2016. Împins pe poziția a patra, Audi A8 se află și el în creștere cu 54%, până la 20 de unități. Clasamentul este completat de Jaguar XJ, cu un singur exemplar vândut în acest an.

Zona SUV-urilor cu prețuri ridicate este dominată și ea, tot de marca Mercedes-Benz, prin modelul GLE. Estimările APIA privind vânzările acestui vehicul arată un recul cu 7,1% față de primele nouă luni din 2016, până la 630 de unități. Un alt model important în segment, Land Rover Range Rover Sport, a fost comercializat în acest an în 288 de unități, înregistrând o creștere cu 15,7% a vânzărilor. Cei doi rivali Audi și BMW par să fi pierdut contactul cu liderul, însă duc o luptă intensă între ei. Asta pentru că modelul Q7 și-a găsit în perioada ianuarie – septembrie din acest an 275 de clienți, iar X5, 270. Land Rover Range Rover este modelul aflat pe locul cinci în clasamentul SUV-urilor scumpe, cu vânzări care cumulează 162 de unități în primele nouă luni ale anului.

În segmentul mașinilor Sport cu prețuri ridicate, statistica APIA îl arată ca principal exponent Porsche 911, vehicul cumpărat în acest an de 21 de români. Alte două modele ale aceleiași mărci, își împart locurile doi și trei, Cayman fiind vândut în șapte unități, iar Boxster în 6 unități. Tot șase unități au vândut și cei de la Mercedes-Benz din modelul AMG GT, iar pe locul cinci se află BMW i8, cu patru unități – singurul vehicul cu propulsie strict hibridă din acest clasament.

Bătălie dintre Mercedes-Benz şi BMW la nivel european

 

În segmentul de lux al pieței europene (clasa F), liderul este, ca și în România, Mercedes-Benz Clasa S, însă BMW Seria 7 se află la mai puțin de 300 de unități în urmă. Poziția a treia în acest clasament este ocupată, tot ca la noi, de Porsche Pana­mera, în timp ce locurile patru și cinci revin celor două modele Audi din clasă, A7 și A8. În zona SUV, mașinile „cu ștaif“, cele mai căutate sunt BMW X5, urmat de Audi Q7 și Land Rover Range Rover Sport. Liderul din România, Mercedes-Benz GLE ocupă doar locul cinci la nivel european, el fiind depășit și de Volvo XC90.

Aproape inexistentă la noi, clasa mașinilor „exotice“, a crescut în Europa cu 16% în acest an avându-l drept lider pe focosul italian Ferrari 488. Acesta este urmat de Aston Martin DB11, în timp ce ultima treaptă a podiunului segmentului este ocupată de Audi R8. Două modele Bentley își împart locurile patru și cinci, Continental GT/GTC și Flying Spur.

Lux de ocazie

Mulți dintre români, printre care și cei care optează pentru mașini de lux, preferă să cumpere vehicule deja utilizate. În acest an, statisticile privind înmatriculările de mașini de ocazie de lux arată că au intrat în circulație 3 modele Aston Martin, 26 Bentley, 10 Ferrari, 545 Jaguar, 6 Lamborghini, 47 Maserati, 2 Morgan, 527 Porsche și 13 Rolls-Royce. Asta doar în primele nouă luni. Ele se adaugă unui parc auto în care se aflau, la finalul anului trecut, 76 Aston Martin, 295 Bentley, 2 Bugatti, 189 Ferrari, 2 Fisker, 2.461 Jaguar, 49 Lamborghini, 284 Maserati, 17 Maybach, 5 McLaren, 31 Morgan, 4.643 Porsche și 60 Rolls-Royce.

Acest articol a fost publicat în Top 300 Cei mai bogați români, ediția 2017, publicație disponibilă la chioșcuri începând cu 4 decembrie 2017