Ionuţ şi Robert Negoiţă, proprietarii grupului hotelier Confort din Capitală, vor investi, în următorii doi ani, peste 240 de milioane de euro în sectorul imobiliar şi în mass-media. Aproape jumătate din sumă va fi alocată construirii unui centru comercial.

În imensul hol al Rin Grand Hotel (1.500 de camere), deţinut de fraţii Negoiţă, este forfotă. Sălile de conferinţe sunt pline de oameni de afaceri străini şi români care participă la diverse seminarii şi întruniri de afaceri. Ionuţ Negoiţă (35 de ani) are dovada că hotelul a devenit o bază pentru evenimente, aşa cum şi-a propus atunci când a decis să construiască, în cartierul bucureştean Vitan, cel mai mare hotel din Europa. De la deschidere, în ianuarie 2008, au fost perioade în care hotelul a avut ocupate peste 900 de camere, iar acest lucru nu s-a întâmplat doar pe perioada summit-ului NATO. Gradul mediu de ocupare în tot acest timp a fost de 32-34%, destul de aproape de nivelul estimat pentru primul an de activitate (35%-40%). „Intenţia noastră a fost să facem un hotel de cinci stele, clasificat la patru stele şi cu tarife de trei stele“, spune Robert Negoiţă.
În Bucureşti, cele patru hoteluri ale fraţilor Negoiţă însumează 2.000 de camere, cifră care echivalează cu 30% din capacitatea totală de cazare din Capitală. Însă cei doi nu se opresc aici. Pe un teren de şapte hectare şi jumătate din nordul Bucureştiului, situat în apropierea autostrăzii Bucureşti-Braşov, intenţionează să construiască un alt hotel cu un număr de camere cel puţin egal cu Rin Grand. Lansarea acestui proiect depinde de începerea lucrărilor la autostradă. 

Între timp, compania hotelieră Confort vizează extinderea în afara Bucureştiului, atât pe cont propriu, cât şi prin intermediul francizei. În cel mult un an, brandurile Confort şi Rin vor fi încredinţate unor parteneri interesaţi să deschidă unităţi similare în ţară. Francizatul va plăti anual o taxă care va reprezenta sub 5% din cifra de afaceri obţinută din activitatea unităţii operate sub unul dintre cele două branduri. Partenerul va beneficia de includerea în sistemul de rezervări al grupului, precum şi de alte servicii ce urmează a fi stabilite. „Va fi şi o taxă ce se va plăti pe fiecare cameră în parte“, spune Negoiţă. Cei doi oameni de afaceri au în plan ca, astfel, în şapte-opt ani, reţeaua hotelieră să fie prezentă în oraşele mari şi medii. Însă extinderea nu se va realiza doar prin franciză, ci şi prin investiţii proprii. Următorul hotel va fi deschis în termen de doi ani în Braşov, Cluj sau Timişoara. „Vrem să construim un brand românesc puternic şi să-l extindem. Niciodată nu vom afilia hotelurile noastre unor lanţuri internaţionale şi nici nu le vom vinde“, adaugă acesta.

Investiţii de 50 de milioane de euro în mass-media

Ionuţ Negoiţă spune că a primit oferte de cumpărare pentru trei din cele patru hoteluri deţinute. Le-a refuzat. Dacă mâine ar trebui să vândă cel mai mare hotel al grupului, Rin Grand, preţul acestuia ar fi de 120-140 de milioane de euro. „Dar, într-un an, valoarea lui va ajunge la 180-200 milioane de euro. Şi chiar şi aşa, nu l-aş vinde“, explică Ionuţ Negoiţă, care, împreună cu fratele lui, se pregăteşte să devină unul dintre cei mai activi investitori de pe piaţa imobiliară. Peste 120 de milioane de euro vor fi investite în 2008 în acest domeniu. O parte din bani (100 de milioane de euro) va fi alocată construcţiei unui mall, amplasat în apropierea unui complex rezidenţial din Popeşti-Leordeni, pe care cel doi îl vor finaliza anul acesta. Tot acolo va fi ridicată o clădire de birouri. Suprafaţa totală prevăzută pentru aceste proiecte este de 140.000 de metri pătraţi. De asemenea, în Vitan, nu departe de Rin Grand Hotel, va începe construcţia unui cartier rezidenţial.

Ring, primul cotidian gratuit al fraţilor Negoiţă, lansat în urmă cu circa o lună, a reprezentant o investiţie de două milioane de euro. Din septembrie, publicaţia se va tipări într-o tipografie pe care cei doi o vor cumpăra în curând şi va reprezenta o investiţie de un milion de euro. Business-planul pentru Ring prevede atingerea, în primul an de la lansare, a unui tiraj de peste 400.000 de exemplare. În următorii doi ani, fraţii Negoiţă şi-au propus să investească nu mai puţin de 50 de milioane de euro în mass-media. Spre sfârşitul acestui, an va fi lansată pe piaţă şi televiziunea Ring TV. Într-o primă fază, programele vor fi transmise prin operatorii de cablu. „Acum lucrăm la grilă. Nu ne-am gândit încă ce vedete vom aduce pentru postul nostru. Vom apela şi la producţii de la terţi“, spune Ionuţ Negoiţă. Un post de radio, Ring Fm, care va începe să emită din primăvara lui 2009, şi două reviste (din care una profilată pe turism, iar cealaltă, probabil, va fi dedicată femeilor) vor completa implicarea în mass-media a celor doi oameni de afaceri.

«Dacă ar trebui să vând Rin Grand, preţul ar fi de 120-140 de milioane de euro. Într-un an, valoarea lui va ajunge la 180-200 milioane de euro, şi tot nu l-aş vinde.»
Ionuţ Negoiţă, preşedinte Confort Grup

250-300 milioane de dolari. Este averea fraţilor Negoiţă, conform Top 300 Capital, ediţia 2007. În doar un an, datorită numeroaselor investiţii imobiliare, averea acestora a crescut de la 30-35 milioane de dolari la mai mult de un sfert de miliard de dolari.

Capital – Editia nr. 21, data 28 mai 2008