Lansat la salonul auto de la Geneva, la începutul acestei luni, B-MAX va deveni cea mai sigură maşină fabricată în România, fiind aşteptat să obţină 5 stele la testele de siguranţă Euro NCAP, şi este unul dintre cele mai avansate modele, din punct de vedere tehnologic, din Europa.
Cea mai ieftină echipare pentru B-Max este de 13.400 de euro cu TVA și reprezintă o versiune echipată cu un motor de 1.4 90 CP, Euro 5. 
Cea mai scumpă versiune este B-Max Titanium de 1.6 TDCi, 95 CP, DFP,
Euro 5 și costă17.650 de euro cu TVa inclus. 
Noul model Ford prezintă un sistem original cu uşi faţă clasice şi uşi spate glisante, ce integrează pilonii centrali şi oferă cel mai bun acces din clasa lui, iar motoarele pe benzină şi Diesel de înaltă performanţă câştigă la economia de combustibil şi emisiile de CO2, motorul EcoBoost de 120CP pe benzină de 1 litru de la Ford realizând un consum de combustibil cu 15% mai mic decât cel mai apropiat competitor.

Astfel, moul B-MAX cu motor de 1,6 litri TDCi are emisii de CO2 de 104 g/km şi un consum de 4,0 l/100km (70,6mpg), faţă de alte modele concurente de pe piaţă care au emisii de CO2 între 109 şi 119 g/km şi consumuri de combustibil între 4,1 şi 4,6 l/100km. De asemenea, modelul B-MAX cu motor pe benzină de 1,0 litri EcoBoost (120CP) va avea emisii de CO2 de 114g/km şi un consum de combustibil de 4,9l/100km (57,6mpg), iar clienţii vor economisi aproximativ 340 de euro pe an comparativ cu rivalii pe benzină ai B-MAX, care au emisii de CO2 de 134-149g/km şi consumuri de combustibil de 5,7l-6,4 l/100km.

‘Ford B-MAX revoluţionează realmente gândirea tradiţională cu privire la maşinile din această clasă şi promovează un concept care nu a mai fost încercat de alţi producători. Ultimele tehnologii Ford implică faptul că B-MAX este mai distractiv de condus, oferă siguranţă sporită şi realizează un consum de combustibil de înaltă clasă. Face lucruri pe care celelalte autovehicule nu le pot face. Credem că Ford B-MAX va avea un impact major asupra pieţei maşinilor compacte’, apreciază Stephen Odell, preşedinte şi CEO Ford Europa.

Bazat pe platforma globală B-car de la Ford – comună cu noul Fiesta -, B-MAX prezintă viziunea companiei asupra unui vehicul ‘multi-activity’ compact premium, care combină un spaţiu extraordinar şi versatilitatea cu un exterior inteligent şi stilat.

B-MAX are puţin peste 4 metri lungime, doar cu 11 cm mai lung decât Fiesta cu cinci uşi, şi este cu 32 cm mai scurt decât Ford C-MAX.

Ford va lansa în luna iunie producţia noului model B-MAX, cu aproape doi ani întârziere faţă de termenul iniţial, şi estimează că va produce în acest an 60.000 de maşini.

Potrivit lui Martin Smith, directorul executiv pentru design al Ford Europa, clienţii-ţintă ai modelului de bază al familiei de vehicule de clasa B de la Ford sunt ‘tinerii, în special femeile’, iar decizia de a construi un monovolum B-MAX pe aceeaşi platforma a rezultat din discuţiile cu astfel de persoane. Din aceste discuţii, cei de la marketing au înţeles ca este indicat un vehicul de familie care să ofere mult spaţiu interior fără a avea dimensiuni exterioare mari, un monovolum cu care familiile tinere sa circule în special în oraş.

Preţul modelului Ford B-Max, despre care reprezentanţii Ford afirmă că va avea un mare succes în Europa, inclusiv în România, va fi făcut public joi, însă nu va fi un preţ mic, ‘pentru că maşina este dotată cu tehnologie avansată, iar B-MAX va ridica ştacheta vehiculelor de talie mică din Europa, combinând tehnologia şi ingineria de top într-un cadru compact’.

Ford Motor Company a venit în România, la Craiova (sud-vest de Bucureşti), în 2007, cumpărând pachetul majoritar de acţiuni al Automobile Craiova şi preluând, în martie 2008, uzina Automobile Craiova. La 74 de ani de la primul Ford realizat în România, în septembrie 2009 a ieşit de pe linia de fabricaţie din Craiova primul Ford Transit Connect. Iată lista completă a gamei de prețuri Ford B-Max pentru România