Deși în prezent producătorul auto dispune de ample lichidităţi pentru a se descurca în acest an, Ford se aşteaptă să raporteze pierderi semnificative în 2020, ca urmare a scăderii vânzărilor cauzate de pandemia de coronavirus, transmite Reuters, citată de agerpres.

Totodată, producătorul auto american a precizat că în 27 iulie a achitat 7,7 miliarde de dolari din facilitatea de creditare reînnoibilă automat (revolving), de 15,4 miliarde de dolari.

Anunţul Ford vine după ce compania a raportat profit trimestrial, datorită investiţiei Volkswagen AG, care a compensat pierderile cauzate de efectele pandemiei.

Luna trecută, Volkswagen a finalizat investiţia de 2,6 miliarde de dolari la Argo, divizia Ford pentru servicii de mobilitate şi conducere autonomă, care este acum controlată în comun de alianţa celor doi producători auto. Argo este evaluat acum la 7,5 miliarde de dolari.

„Execuţia solidă ne permite să livrăm rezultate financiare mult mai bune decât ne aşteptam în urmă cu doar trei luni”, a afirmat directorul genera al Ford, Jim Hackett.

Ford se aşteaptă acum la un profit înainte de taxe între 500 de milioane şi 1,5 miliarde de dolari în trimestrul trei şi la pierderi în trimestrul patru.

Costurile pentru restructurare

Costurile operaţionale pentru restructurarea pe plan global vor totaliza anul acesta între 700 de milioane şi 1,2 miliarde de dolari, în scădere faţă de 3,2 miliarde de dolari în 2019, a informat grupul american.

Totodată, Ford a anunţat că are peste 150.000 de rezervări pentru noul Bronco, ce va fi lansat în trimestrul patru.

Ford a încheiat trimestrul doi cu aproape 40 miliarde de dolari în numerar şi ar trebui să menţină sau să-şi depăşească ţinta de a avea un sold disponibil de 20 miliarde de dolari pentru restul acestui an, chiar dacă cererea pe plan global va scădea şi mai mult sau dacă pandemia va duce la mai multe închideri ale fabricilor, consideră analiştii.

De asemenea, în trimestrul doi din 2020, Ford a înregistrat un profit net 1,1 miliarde de dolari, sau 0,28 dolari pe acţiune, faţă de un profit de 100 milioane de dolari, sau 0,04 dolari pe acţiune, în urmă cu un an.

Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România