Despre fluxul rapid de control pentru pasagerii cu paşapoarte biometrice

Pașaportul biometric este unul și același lucru cu pașaportul electronic. Înainte de intrarea României în UE, pașapoartele erau simple, fără date electronice. Înainte de 2007, era suficient să faci o fotografie, care era lipită pe pașaport.

Acum pașaportul electronic sau biometric, așa cum sugerează și numele, stochează electronic date biometrice.

Atunci când îți faci pașaportul, ți se ia cel puțin amprentele de la degetul arătător drept și stâng, și ți se face o fotografie. Amprentele și fotografia digitală sunt stocate în cipul documentului.

„Începând cu data de 26 mai, în aerogara Plecări internaţionale a aeroportului Henri Coandă, s-a deschis fluxul rapid de control pentru pasagerii posesori de paşapoarte biometrice.

Acest proiect-pilot va funcţiona, pentru început, doar în intervalele orare cu vârf de trafic, adică atunci când fluxul de pasageri este maxim, şi va facilita accesul rapid al pasagerilor posesori de paşapoarte biometrice pe o linie de control de securitate dedicată, direct la porţile de control automat de frontieră (ABC – Automatic Border Control)”, precizează CNAB, într-un comunicat.

Fluxul pentru paşapoarte biometrice se află în zona veche a aerogării Plecări şi este semnalizat pentru a fi identificat rapid de către pasageri.

„Operaţionalizarea acestui flux suplimentar se adaugă măsurilor luate ce către CN Aeroporturi Bucureşti pentru extinderea capacităţii de procesare a pasagerilor, în contextul creşterii semnificative a traficului aerian în perioada post-pandemică”, se mai spune în document.

Aeroportul Otopeni va fi modernizat în următorii șase ani

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) va realiza în următorii şase ani lucrări de construcţii la Aeroportul Otopeni, atât în interiorul terminalului cât și în afara lui.

„Următorii 6 ani vor fi 6 ani de construcţii atât în terminal cât şi în afara lui. Vom ataca subiecte cum ar fi platformele, pistele de decolare, zonele de parcare pentru avioane, dar şi în afara terminalului, în partea de landside cum o numim noi, vom avea multe investiţii în partea de parcări, atât pentru sosiri, plecări. Noi aşteptăm să vină şi metrou. E adevărat că nu este investiţia noastră.

Va fi un mare impact asupra aeroportului. Vom interveni în partea de arhitectură interioară a prezentului terminal, unde vom reface absolut tot ceea ce este vechi, ca să spunem aşa, vom da o arhitectură modernă, dar împreună cu asta vom reface şi instalaţii, ventilaţie şi alte tipuri de lucrări.

Zona de check-in, care are de asemenea impact important pentru pasagerii noştri, este şi ea în reabilitare în acest moment. Vom avea două zone de check-in, plecări vechi se numesc ele, care vor fi făcute la nivelul anilor 2022 din punct vedere tehnologie, din punct de vedere impact pentru pasageri şi vom creşte în acest fel capacitatea de prelucrare a pasagerilor şi bagajelor dânşilor”, a spus Sorin Radu Păun, la Conferinţă internaţională de infrastructură şi tehnologie aeroportuară, organizată de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

Se schimbă modul de a face check-in-ul

Potrivit acestuia, se are în vedere creşterea cu 30-40% a acestei capacităţi, pentru că nu se va umbla la toate zonele de check-in care sunt patru în total. Celelalte două urmează să intre mai târziu într-un alt plan de modernizare.

Întrebat de jurnalişti ce presupune procesul de modernizare, el a explicat că se schimbă toate benzile, se schimbă modul de a face check-in-ul.

„Timpul de aşteptare se va reduce proporţional cu capacitatea, dar aşa până la urmă, o dată cu timpul va creşte traficul de pasageri în următorii 3 ani. Deci efortul nostru practic va fi orientat în principal spre a face faţa acestei creşteri”, a afirmat Sorin Radu Păun.

În ceea ce priveşte estimarea pentru numărul de pasageri din acest an, directorul CNAB se aşteaptă la o revenire la vârful istoric înregistrat 2019, de aproximativ 15 milioane de pasageri.

De asemenea, el a explicat că în prezent se lucrează pe o singură pistă la Aeroportul Internaţional Henri Coandă, iar în vară ar urma să se facă lucrări la cealaltă pistă.