Valoarea comerţului electronic cu plata online prin carduri bancare va fi în acest an de 93 milioane euro, în creştere cu 75% faţă de 2008, când a avut o valoare de 53,1 milioane euro, conform estimărilor RomCard, furnizate de Gecad ePayment, producătorul platformei de comerţ electronic.

RomCard este procesatorul tranzacţiilor cu carduri în România şi are 150 de comercianţi activi certificaţi în sistemul 3D Secure.

Numărul tranzacţiilor online cu plata prin card bancar va ajunge la 1,2 milioane operaţiuni, de la 652.000 în 2008, iar ponderea acestei modalităţi de plată este de aproximativ 15% din totalul comerţului electronic.

Clienţii aleg facturile online

„Cel mai mare număr de tranzactii s-a înregistrat în telecom şi turism. Majoritatea clienţilor aleg să-şi plătească online abonamentele telefonice, să-şi încarce cartelele prepay, dar şi să achiziţioneze bilete de avion şi pachete de vacanţă. În cazul biletelor de avion, plata online este aleasă în 90% dintre situaţii, la fel ca şi în cazul tuturor produselor cu livrare electronică sau a serviciilor”, a declarat directorul executiv al Gecad ePayment, Carmen Sebe.

Ea a adăugat că, în 2009, compania apreciază că totalul tranzacţiilor derulate de magazinele online prin platforma ePayment va ajunge la aproximativ un milion de unităţi, în valoare de peste 90 milioane dolari.

Comerţul electronic, conform oficialului Gecad ePayment, a fost mai puţin afectat de criză, în 2009, comparativ cu celelalte domenii.

„Pe de o parte, este vorba despre o piaţă aflată încă la început şi care, fără criză, ar fi avansat poate într-un ritm mai rapid. Pe de altă parte, în contextul economic actual, comercianţii sunt nevoiţi să scadă costurile, iar una dintre metodele cele mai eficiente este abordarea internetului ca piaţă de desfacere, deoarece presupune cheltuieli mult mai mici de personal, întreţinere, logistică, etc. Totodată, anul acesta s-au intensificat şi ofertele comercianţilor online de a atrage mai multi clienţi, cum ar fi prin promoţii sau oferte speciale. În condiţii de dificultate economică, clienţii devin şi mai sensibili la preţ, ceea ce explică orientarea acestora către mediul online”, a subliniat Sebe.

Românii plătesc online în medie 82 de euro

În prezent, platforma ePayment este utilizată de 957 de comercianţi activi, dintre care 450 de companii sunt clienţi noi, atraşi în 2009.

Valoarea medie a unei plăţi online cu cardul bancar a ajuns în 2009 la 82 euro.

„Pentru anul viitor, preconizăm o creştere a ponderii plăţii cu cardul în totalul vânzărilor online. În acest moment, în România acest fel de plată se află la un nivel mult mai scăzut faţă de alte ţări, unde plata se face preponderent cu carduri de debit şi, mai ales, de credit. Va fi vorba însă de o creştere moderată. Estimăm aceeaşi tendinţă, de creştere moderată, pentru toată industria de comerţ electronic”, a mai spus directorul executiv al companiei.

La nivelul anului 2008, comerţul electronic cu plata online prin card bancar a crescut cu 53% faţă de anul anterior, ajungând la 53,1 milioane de euro şi un număr de 652.000 tranzacţii.

SURSA: Mediafax