Stellantis, sub presiunea reglementărilor europene privind emisiile
Stellantis se confruntă cu o provocare majoră în Europa, care ar putea duce la închiderea unor fabrici, inclusiv în Italia, dacă reglementările stricte privind emisiile de CO₂ nu se vor modifica până la sfârșitul anului.
Jean-Philippe Imparato, responsabilul pentru operațiunile europene ale grupului auto, a transmis un avertisment ferm în acest sens în timpul unei conferințe susținute la Roma.
”Dacă nu se schimbă semnificativ cadrul de reglementare până la finalul acestui an, vom fi nevoiţi să luăm decizii dure”, a declarat Imparato în cadrul unei conferinţe în Camera Deputaţilor din Roma.

Ținte greu de atins, amenzi de miliarde
Noile reguli europene impun constructorilor auto să reducă drastic emisiile medii ale flotei prin creșterea vânzărilor de vehicule electrice. Dacă aceste ținte nu vor fi atinse, producătorii riscă sancțiuni financiare uriașe, evaluate în miliarde de euro.
În ciuda prelungirii perioadei de referință pentru calculul amenzilor, care acum ia în considerare media emisiilor din intervalul 2025-2027, Imparato susține că obiectivele rămân foarte greu de realizat.
În fața acestei situații, Stellantis ia în calcul două alternative: creșterea agresivă a vânzărilor de mașini electrice, un scenariu considerat nerealist, sau diminuarea producției de vehicule cu motoare convenționale. Aceasta din urmă opțiune ar implica închiderea unor unități de producție, iar fabrica de autoutilitare din Atessa, Italia, este menționată în mod special ca fiind vulnerabilă.
”Am două opţiuni: fie forţez vânzările de electrice până la limită, ceea ce este imposibil, fie reduc producţia de vehicule cu motoare termice. Asta înseamnă închiderea unor fabrici”, a spus Imparato. El a menţionat explicit uzina de autoutilitare de la Atessa, din Italia, ca posibilă victimă a acestor măsuri.
Presiunea tranziției verzi se intensifică
Riscul unor penalități în valoare de până la 2,5 miliarde de euro în următorii ani pune presiune suplimentară pe Stellantis, în contextul în care Uniunea Europeană intensifică măsurile pentru reducerea impactului schimbărilor climatice și promovează tranziția rapidă către mobilitatea electrică.
Astfel, deciziile ce vor fi luate în perioada următoare vor avea efecte semnificative asupra industriei auto europene și asupra angajaților implicați în producția tradițională de vehicule.
14 mărci auto sub același acoperiș
Stellantis, al cincilea mare constructor auto la nivel mondial, concentrează în portofoliul său nu mai puțin de 14 mărci auto și două divizii de mobilitate, acoperind o paletă largă de segmente și piețe.
Branduri recunoscute precum Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks și Vauxhall formează un ecosistem divers, de la mașini sport şi premium, la SUV-uri globale și vehicule comerciale ușoare.